Annons

Svenska yrkeshögskolan - Foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Linda86

Avslutat medlemskap
Hej.

Jag undar om det är någon som har gått den 4 åriga fotoutblidningen på http://www.fotokonst.fi/
Jag tycker att utbildningen låter jätte intressant vore kul å höra om det finns någon som har erfarenhet eller hört någon om utbildningen?
 
Jag var på inträdesprov/förhör där och kom in, men kom samtidigt in på en skola i England där jag nu studerar. Jag tror utbildningen är bra och på relativt hög nivå, det enda som drar ner är att det är i Nykarleby som är en lite väl liten by att bo i. Vasa, där jag kommer ifrån, ligger ca. en timme ifrån med buss, så om man orkar kan man alltid bo där och pendla till skolan.

Hörde av några som bodde och studerade där som sa att dom blev rätt apatiska av att det inte fanns nåt annat att göra än gå i skola, så det avskräckte mig lite, sen att jag fick möjlighet att flytta till England gjorde ju inte valet så svårt.

Men tror att det är en bra utbildning, finns en del intressant arbete på sidan där. Testa o sök.
 
Ja UCCA heter skolan, kolla hemsidan här www.ucreative.ac.uk

Det är en skola som finns i 5 städer runtomkring London. Maidstone, där jag bor, ligger ca. en timme med tåget från storstan.

Jag studerade på en folkhögskola i Finland innan som heter Västra Nylands Folkhögskola, www.vnf.fi , och dom har ett samarbete med UCCA, så det var där jag kom i kontakt med dom.

Går på andra året nu och det har blivit mycket bättre än förra året. För det första har skolan fått universitets status så jag antar att dom får mera statligt stöd, i år har dom köpt in bl.a digitalt mellanformat och storformat och en ny Epson 4800 printer. Sen satsar dom lite mer på att ta in gästlärare som är riktigt bra också. Anne Hardy och Steffi Klenz är här för tillfället, googla deras namn så hittar ni arbeten om ni är intresserade.
 
häftigt. jag ska flytta till london efter nyår hade jag tänkt, mest för att jobba. men om jag tycker om staden finns det i mitt bakhuvud att kanske försöka komma in på någon fotoutbildning nästa höst. alternativt läsa kvällskurser eller så.

har du fått stipendie eller finansierar du det från egen ficka/CSN:s ficka?
 
Jag är ju från Finland så jag får studielån/stöd från finska staten. Det kostar 1200 pund/år att studera här + lite materialkostnader, så det är ju en del, men jag får bara intala mig själv att det kommer att löna sig efteråt :)
 
jag känner en!

Hej!

ta kontakt med Juho Kuva. Han har studerat 4 år på Svenska yrkeshögskolan och nu kom han i på Högskolan för foto och film i Göteborg (MA-utbildning).
Skriv till [email protected] och fråga honom.

hälsningar lasse
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.