Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svårt att svara Tack

Produkter
(logga in för att koppla)

ISBjörnen

Aktiv medlem
Hej

inte för att de rör er som läser detta då de flesta här är fotgrafer som jag men tänke ändå skriva av mig o höra era reaktioner

Har varit medlem på modellbilder.se ett tag nu o tycker att tycker att de är ett jätte bra o lättanvänt community men har en sak jag blir förbannad på.

Varför ska de va så j-vla jobbigt att skicka ett pm o skriva "Tack för intresset men det är inte intressat i dagsläget".

Har skickat pm till minst 20 modeller på på mb.se och inte fått ett enda svar.

Kan ju förstå om en modell med en bra portfolio inte är intresserad av en amatörfotograf som jag men dem jag har skickat till är huvudsakligen folk med självtagna/dåliga bilder.

Tror ni att Mikael Jansson kommer ringa er o fråga om ni vill vara med på nästa plåtning i New york för något stort varumärke? skulle inte tro de, börja litet o jobba sig upp brukar var de ända sättet.

BÄTTRING...

Mattias Kristensen
Förbannad

Har postat ett liknande i modelldelen på mb.se

Hej

inte för att de rör er som läser detta då de flesta här är fotgrafer som jag men tänke ändå skriva av mig o höra era reaktioner

Har varit medlem på modellbilder.se ett tag nu o tycker att tycker att de är ett jätte bra o lättanvänt community men har en sak jag blir förbannad på.

Varför ska de va så j-vla jobbigt att skicka ett pm o skriva "Tack för intresset men det är inte intressat i dagsläget".

Har skickat pm till minst 20 modeller på på mb.se och inte fått ett enda svar.

Kan ju förstå om en modell med en bra portfolio inte är intresserad av en amatörfotograf som jag men dem jag har skickat till är huvudsakligen folk med självtagna/dåliga bilder.

Tror ni att Mikael Jansson kommer ringa er o fråga om ni vill vara med på nästa plåtning i New york för något stort varumärke? skulle inte tro de, börja litet o jobba sig upp brukar var de ända sättet.

BÄTTRING...

Mattias Kristensen
Förbannad

Har postat ett liknande i modelldelen på mb.se

Var medlem där ett kort tag men raderade mig för något år sedan. Jag ville bygga upp en portfolio med människor eftersom det mesta jag plåtar är trista saker som produkter och interiörer. En del man fick kontakt med dök inte upp, eller så var det människor med starka drag av exhibisionism som inte var ett dugg vänliga mot min lins (om man uttrycker det milt). Visst, det kan bli coola bilder ändå, men det fungerade inte i min portfolio. Sedan fick jag känslan av att det förekommer en hel del oseriösa "fotografer" som tar chansen att få se lite hud.

För rättvisans skull vill jag säga att det finns duktiga OCH seriösa fotografer/modeller där också så klart.

Jag har kanske tokfel och haft otur, men den sidan går bort för mig.

Idén med sidan är egentligen bra, man ger sin tid och modellen får bilderna, Time For Print (TFP). Men det hela hänger på en skör tråd.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar