Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Styrka på kompaktblixt

Produkter
(logga in för att koppla)

MWPhoto

Aktiv medlem
Hjälp mig resonera.
Kan inte bestämma mig för följande: Det finns tre styrkor på Bowens Gemini Esprit:250, 500 och 750Ws. Den med 750 har extra kort brinntid. 1/2380 istället för 1/700 på 500Ws.
Jag vill köpa ett kit med 2 st 500Ws, MEN jag funderar nu på att byta ut en 500 till 750. Alla går att ställa ned till 1:32. Så 750:an går alltså ner till 23Ws. Är det för starkt? Tänkte det kan vara kul med snabbare brinntid på en blixt ju.
Eller ska man skaffa en 500 och två 250Ws istället? Har jag mer nytta av det tro?
Jag förstår att det bero på var och vart jag ska fota, men jag tror ändå attt ni med erferenhet kan hjälpa till.

HJÄLP! :)

Senast ändrad:
Jag har en Bowens Gemini 250 och en 500. Dom är riktigt bra! Men det är just det med brinntiden som gör att man känner sig begränsad. Jag skulle fotogafera en fallande produkt precis när den slog i vattenytan. Men det kunde jag ju glömma. Jag tycker att du ska försöka satsa på två eller i alla fall en 750! Om du bara vill fånga t,ex en modell i rörelse så klarar du dig på 250´s eller 500´s. Lycka till med köpet.

Ps. Jag tänker köpa en 750w snart Ds.

Tillägger att det ska vara 750 plus+ såklart, om man vill ha den snabba brinntiden på 1/2380 s. Alltså inte den vanliga 750 som bara ligger på 1/610 s.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar