Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studiorekvisita

Produkter
(logga in för att koppla)

Maxieboy

Aktiv medlem
Var kan man hitta rekvisita till studion? Jag skulle vilja ha "marmor"pelare och kolonner. Kanske en "önskebrunn" men tak och vev. Helst i ett lätt material så det går att flytta runt i lokalen.

Detta är kanske inte vad du vill höra...

Men sånna där fejkprylar tycker jag bara ser så töntigt ut på studiobilder. B-aktigt enligt mig. Den värsta av våra egna bröllopsstudiobilder har just en sån där fuskmarmorkolon och jag tycker den bilden suger p g a denna fejkpryl. Sen i kombination m dessa marmorerade bakgrunder blir det bara ännu värre tyvärr.

Men detta är ju bara en personlig åsikt förstås. Smaken är som baken... Barn o bröllopsbilder blir knappast bättre av sånna prylar enligt mig.

Men vill du ändå ha det så kolla m nån engelsk trädgårdsfirma, vet att det finns många sånna som säljer liknande prylar.

K A Olsson & Gems AB säljer en butiksrekvisita - finns nog det du söker. Prova på www.kao.nu

Håller dock med om att fuskmarmorpelare och dylikt kan verka lite "cheap", om man inte är ute efter en retrokänsla. Men då måste man överdriva bilden/bilderna ännu mer med rätta kläder och frisyrer.

Tillverkade en portabel marmorpelarattrapp en gång genom att rulla en skiva korrugerad plast (tror den används i trädgården eller som tak till skjul/växthus) till ett rör och sedan måla den, en lösning som kan funka om du inte behöver ha med pelarens ändar i bild. Kanske måla den med någon form av gips-/strukturfärg för att lösningen ska funka i fotosammanhang...

Senast ändrad:
Här kan du nog hitta det mesta du kan tänkas vilja ha. Vad jag vet är det ScandinavianPhoto som säljer det i sverige. Kolla under studiobakgrunder på "Stilfondo". Det är inga billiga grejer, men det kostar att ligga på topp.

Greven

Tack för förslag och länkar. Jag provar att göra några egna först, om det inte blir bra så fanns det ju färdiga att köpa.

Om du lyckas bra med det får du gärna visa bilder och berätta hur du gjorde. Det kan ju inte bli dyrare än att köpa färdiga.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar