barba
Aktiv medlem
Jag har fått låna en uppsättning gamla Bowens studioblixtar (3000 G) med dubbla aggregat (två enkla blixthuvuden och ett med dubbla blixtrör). De kom utan instruktioner, därför ett par frågor. Jag tror mig ha förstått hur man kan ändra uteffekten genom att använda olika kombinationer av tre utgångar på aggregaten, 3000 / 2000 / 1000 W/s, och olika kombinationer därav. (Dessutom kan man ställa effekten individuellt med slider.)
- Kan man bränna blixtröret ifall man använder enbart ena 3000 W/s -utgången på full effekt?
- Kan man sätta i och ta ur kablarna till blixarna på aggregaten utan att knäppa av strömmen först?
- Kan man knäppa av och på strömmen på aggregaten hur ofta somhelst?
- Kan man flytta synkkabeln fritt mellan kameror medan aggregaten är på?
- Annat jag borde tänka på?
Ta ur elstöpseln till aggregaten när man inte använder blixtarna och inte packa ner varma blixthuvuden säger väl sig självt.
- Kan man bränna blixtröret ifall man använder enbart ena 3000 W/s -utgången på full effekt?
- Kan man sätta i och ta ur kablarna till blixarna på aggregaten utan att knäppa av strömmen först?
- Kan man knäppa av och på strömmen på aggregaten hur ofta somhelst?
- Kan man flytta synkkabeln fritt mellan kameror medan aggregaten är på?
- Annat jag borde tänka på?
Ta ur elstöpseln till aggregaten när man inte använder blixtarna och inte packa ner varma blixthuvuden säger väl sig självt.