Annons

Stilla undran: Varför vertikalgrepp?

Produkter
(logga in för att koppla)
HDFS) (KGS skrev:
*garv* är det vattentätt också så man kan ha det som fickplunta?

När han gjort processen kort med snittarna får utrymmet tjäna som plats för de faecesprov han samlar ute i skogarna. De slutade han dock med då senaste provsvaret gav besked om "bärplockare av sannolik polsk härkomst". :)

/Johan
 
Jag vet att åtminstone jag håller klart stadigare horisontellt än vertikalt. Fotograferar ofta på gränsen till så långa tider jag kan handhålla & kommer förmodligen att köpa ett vert.grepp då jag tar mycket höjdbilder. Dessutom så blir jag trött i längden då jag tar höjdformatbilder genom handledsvridning, m.m.

Att utöka batterilängd är inget argument för mig, inte heller att få ett bättre grepp/balans horisontellt då mitt hus är bra balanserat & greppvänligt som det är. Vert.greppet köper jag bara för att få bättre ergonomi vid vertikalfotografering.

//Larsa
 

Bilagor

  • d7d vert small.jpg
    d7d vert small.jpg
    54.1 KB · Visningar: 125
HDFS) (KGS skrev:
*garv* är det vattentätt också så man kan ha det som fickplunta?

Nej tyvärr inte KG... :( men jag kan definitivt lägga ett gott ord för Ewa-Marine's undervattenshus...
Har själv använt dessa utomordentligt tåliga UV-hus vid längre & prövande (läs långtråkiga) exkursioner...
Kan nämna att både Norrlänsk Vargtass & Andalusisk bål har inmundigats från dessa hus... kan tyvärr dock inte rek, Absint då det fräter sönder hela skiten...

Skål & god jakt-lycka ;)
 
hansen2 skrev:
När han gjort processen kort med snittarna får utrymmet tjäna som plats för de faecesprov han samlar ute i skogarna. De slutade han dock med då senaste provsvaret gav besked om "bärplockare av sannolik polsk härkomst". :)

/Johan

Ja provet ligger fortfarande kvar i kylen... men tyvärr så har plomberingen brustit... så nu är resterna av julskinkan + mina framtida vertikal-snittar kontaminerade... ;(
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.