Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stenkastning på fåglar !!!

Produkter
(logga in för att koppla)

jonas_erik

Avslutat medlemskap
Hej ! Jag brukar vara på ett ställe här i Skåne där det varje år häckar några par kungsörnar.Sist jag var där,dock ej direkt i närheten av bona av respekt för fåglarna stötte jag på en fågelskådare som berättade en sak som gjorde mig fruktansvärt,ja rent ut sagt förbannad ! Han berättade att några långväga gäster från grannlandet var där precis under boet och kastade stenar på boet och en annan fotograf stod beredd för att ta bilder på den flyende örnhonan,han såg det och gick dit och skällde ut dom och avbröt deras brutala fotograferingsmetod.Finns det verkligen folk som är beredda att ta till vad som helst för att få bilder på fåglar/djur eller handlar det bara om okunniga amatörer.Örnen klarade sig dock och är fortfarande kvar och ruvar sina ägg ! MVH.
 
tja det sägs ju att Cousteau var rätt duktig på att använda sådana alternativa metoder rnär han filmade actionscener med djuren.

Antar att dom tycker det är värt att offra ett djur för att kunna visa det för fler. Lite grann som när Pål Hollender filmar när han knullar horor bara för att visa hur fel det är att knulla horor...
 
tja det sägs ju att Cousteau var rätt duktig på att använda sådana alternativa metoder rnär han filmade actionscener med djuren.

Antar att dom tycker det är värt att offra ett djur för att kunna visa det för fler. Lite grann som när Pål Hollender filmar när han knullar horor bara för att visa hur fel det är att knulla horor...

Ja fast man kunde ju hoppas att utvecklingen gått framåt sen 70 talet...

Och att ofra djur för att visa är väll inget nytt, att utfodra örn med fisk är väll det med...

Men så rätt örnen är fridlyst och får ej störas!
Hadde jag varit där hadde jag filmat alltihop, kunde blivit en väldigt anurlunda tittarfilm i Mitt i naturen...
 
Ja och tyvärr är det inte ovanligt.
Det är konstigt att folk inte begriper att djuren är extra känsliga nu under häckníngsprioden.
Hörde om typ samma sak som inträffade när ungarna var nyfödda och det fortfarande var kallt ute så dom störde honan under lång stund som inte vågade gå ner i boet..

Men dom fick på skallen..
// Anders
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.