Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sportfoto hockey

Produkter
(logga in för att koppla)

Jan Lindh

Ny medlem
Hej Jag heter Jan och jag har försökt att fota hockeyspelare och tycker det är väldigt svårt. det är inte så lätt att få till det med inställningarna på kameran. Jag har en d90 och ett Nikkor 1,4-5,6G ED VR .Jag ska fota i nya träningshallen vid Malmö Arena så ljuset är bra tycker jag. Jag har provat lite med dynamisk i af område mittenfokuspunkt på vid zon och AF-c ren nybörjare så jag hoppas på svar och nårgra bra tips
Tack på förhand
MVH
Jan

Hej!
Är det ett 55-200mm du använder? det föll nog bort när du skrev inlägget i så fall. Ser bara objektivets bländare...
Vad är det du tycker är svårast, är det att hitta bra exponering eller är det svårt att hitta rätt fokus?

ja 55-200 svar ja på båda just att veta några grundinställningar och seda gå där ifrån vilket är det viktigaste att tänka på

Prova med dessa grundinställningar: http://www.fotosidan.se/blogs/olsin/installningar-ishockey.htm

Eftersom du har variabel största bländare på ditt objektiv så bör du justera tid och ISO så att du ligger någorlunda rätt med bländare 5 och sedan ställa kameran på bländare 4 i inzoomat läge (jag förutsätter att Nikon funkar som Canon att den kör på största bländaren vid varje brännvidd om man ställt in den på största bländare vid full inzoomning).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar