Annons

Splitta levelsreglagen?

Produkter
(logga in för att koppla)

rogge

Aktiv medlem
Nu har jag letat mig fördärvad efter hur man gör en split av reglagen i levels då man kan justera lite mer avancerat i cs3 (kanske andra oxå men jag har 3an)
Nån som vet detta knep, jag har sett det flera ggr i mederskeppets filmer men kan inte hitta det igen.
Mvh Rogge

Jo en annan sak.
Klona till ett tomt lager istället för till originalbilden.
Hur gör jag det? såg det i kamerabild tipsen men har inte fått kläm på hur
Mvh
 
Splitta reglagen i levels, vet inte exakt vad du menar där. Använd curves istället :)

Att klona till ett nytt lager däremot, välj på verktygsinställningsraden; Exempel (Sample i den engelska versionen) och sen antingen "Akt. och under" eller "Alla lager". Vet inte vad det heter i den engelska
 
Senast ändrad:
Jag tror att du har förväxlat med t.ex. Blendif-reglagen. Om du dubbelklickar på ett lager så kommer en dialog för Layer Styles (Lagerstilar) upp, och längst ner finns två reglage under "Blend If". Dessa reglage kan du dela på genom att hålla ner Alt-tangenten medan du drar i dem. Detta kan man inte göra i Levels-reglagen.

Kloningen:
1. Skapa ett tomt lager och se till att det är markerat
2. Välj klonstämpeln och välj "Sample: Current & Below" längst upp.
Nu hamnar kloningen i ett eget lager (och kan därmed efterjusteras, tändas/släckas, m.m.
 
Guran99 skrev:
Jag tror att du har förväxlat med t.ex. Blendif-reglagen. Om du dubbelklickar på ett lager så kommer en dialog för Layer Styles (Lagerstilar) upp, och längst ner finns två reglage under "Blend If". Dessa reglage kan du dela på genom att hålla ner Alt-tangenten medan du drar i dem. Detta kan man inte göra i Levels-reglagen.

Kloningen:
1. Skapa ett tomt lager och se till att det är markerat
2. Välj klonstämpeln och välj "Sample: Current & Below" längst upp.
Nu hamnar kloningen i ett eget lager (och kan därmed efterjusteras, tändas/släckas, m.m.

JAA just det!!!
inte undra på att jag inte hittat det.
du har räddat mig från ännu en dag av grubblerier om det.
Tack
/Rogge
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.