Annons

Spegling i photoshoplager?

Produkter
(logga in för att koppla)

kimchi

Aktiv medlem
Jag har försökt söka efter svar men inte hittat just det här: Hur gör man en spegling av ett lager i photoshop CS? Jag lyckas bara rotera/spegelvända mm hela arbetsytan med alla lager.

Mvh Kimchi/Sonja!
 
Man kan även välja move tool (verktyget bredvid det för maskning) och välja att man ska se markeringen runt lagerytan i checkboxen underst i komandolistan. Sedan drar man högersidan till vänstersidan så mycket man vill och voila en spegelvändning. Men då får man inte en exakt spegelvänd kopia utan en frihandsversion.
 
Senast ändrad:
Oj, det var snabba svar. Jag är mycket imponerad. Nu ska jag genast testa bägge varianterna, fast jag förstod inte riktigt allt i Henriks beskrivning. Men det ger sig nog när jag provar. Jag återkommer med inlägg om hur det gick.
 
Tack, tack, tack!!!

Suveränt!!!! Det funkade sååå lätt. Jag har hållit på i flera dagar lite då och då för att få till det och varje gång vänt alltihop.
Jodå, jag hade kommit så långt att jag hade en snygg kolsvart bakgrund och fisken jag har som testbild kopierad i två lager. Nu ska jag fortsätta att joxa med den.
Än en gång tack för ett fantastiskt snabbt svar. :)
 
Funktionen finns även under menyn
Redigera / Omforma / vänd lodrätt eller horisontellt
 

Bilagor

  • picture1.jpg
    picture1.jpg
    56.1 KB · Visningar: 215
Tack så mycket alla snälla människor. Jag kom på att jag var ju inne i fel meny och trasslade när jag väl kom rätt med kortkommandot. Det blir verkligen vackra effekter med spegling.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.