Annons

Spegelkrångel på Nikon F80

Produkter
(logga in för att koppla)

Kodiak

Aktiv medlem
Hej!

Idag när jag var ute och fotade så hände det något med spegeln...

Numera så är den kvar i uppfällt läge. Den går att med fingret fälla ner men den fjädrar upp direkt när man släpper den.

Verkar som någon mekanik har lagt av som gör att den inte stannar kvar i sitt nedfällda läge.

Jag kan inte se att det är något som är trasigt men å andra sidan så har jag inte studerat innandömet i detalj så att jag vet hur det ser ut i helt skick...

Några tips hur jag skulle kunna åtgärda det?

Någon som har tips om vart jag kan ringa eller skicka huset för att få det ordnat??

Tacksam för hjälp!

Svante

P.S Visst är det typiskt att något pajar när jag ska fota vargar, järv, fjällräv och lo som blir matade på Järvzoo??!!!
 
Prata med Nikon och skicka den till deras verkstad i Upplands Väsby. Såvida du inte har garanti, då skall det gå via återförsäljaren.
 
Kodiak skrev:
Hej!

Idag när jag var ute och fotade så hände det något med spegeln...

Numera så är den kvar i uppfällt läge. Den går att med fingret fälla ner men den fjädrar upp direkt när man släpper den.

Verkar som någon mekanik har lagt av som gör att den inte stannar kvar i sitt nedfällda läge.

Jag kan inte se att det är något som är trasigt men å andra sidan så har jag inte studerat innandömet i detalj så att jag vet hur det ser ut i helt skick...

Några tips hur jag skulle kunna åtgärda det?

Någon som har tips om vart jag kan ringa eller skicka huset för att få det ordnat??

Tacksam för hjälp!

Svante

P.S Visst är det typiskt att något pajar när jag ska fota vargar, järv, fjällräv och lo som blir matade på Järvzoo??!!!

va fan du med? min d70 råka ut för samma sak idag, jag kan dock inte få ner spegeln. måste vara virus i luften.
 
Har provat batteritrixet utan resultat.

Nikon i Upplands-Väsby får det bli verkar det som...


Mvh
Svante
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.