Annons

Sony HX5V... ?

Produkter
(logga in för att koppla)

idasjögren

Aktiv medlem
Nu är det knappt ett år sedan jag råkade "mörda" min billiga kompaktkamera genom att tappa den i backen, och det börjar kännas som att det är dags att skaffa en igen...

Rätt skönt när man är hos familj & vänner att kunna fotografera vardagen, eller ta bilder när man är ute på långpromenader hemmavid.
Har en D700 med lite blandade objektiv idag men eftersom sambon alltid tar med mig på promenader i skitjobbig terräng & jag är liten & klen orkar jag inte släpa med mig den då :)

Är (tyvärr egentligen) väldigt kräsen med bildkvalitén & är ganska rädd för att köpa en kompakt jag blir missnöjd med. Hade tänkt mig att lägga max 3000:- spänn & har kikat på Sony´s HX5V (För filmen & zoomen) och WX5.
Vill ha en kamera med bra brushantering, bra färgåtergivning, skärpa förstås, sen är det ingen nackdel om den är hyffsat snabb.

Den behöver inte ha en massa manuella inställningar eftersom den bara ska vara ett komplement för mig. Är det någon som testat ovanstående kameror eller har något annat tips till mig? Är inte jätteförtjust i Nikon & Canons kompakter.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.