Annons

soft fokus ?

Produkter
(logga in för att koppla)

bjerner

Medlem
känner någon till objektivet canon et 135mm soft fokus f2.5 ? vad är / har man soft fokus till ? är prestandan lika bra som motsvarande icke-soft fokus ?
 
Nu är jag troligen ute och cycklar, men som jag har förstått det är soft focus att gluggen fokuserar lite fel, för att ge en drömmande bild. Men det låter i mitt tycke som vansinne att betala pengar för ett objektiv som inte fokuserar till full skärpa
 
Nja... lite ute och cyklar (hoppas du har ljus på cyklen, för 3:28...då är det ju nattsvart) ;)

EF 135/2.8 Soft fokus, fungerar så att man kan flytta ett av linspaketen för att få 2 olika softningar. Dessutom går det bra att inte använda sig av funktionen och då har man ju ett mycket fint 135/2.8.

Men det kan användas till alla typer av bilder där man vill ha lite mjukare framtoning.
 
Sa ju att jag var ute och cycklade ;) hehe.

Tack för att klargöra öven för mig vad det _egentligen_ innebär med soft focus
 
Sex timmars sömn är för veklingar ;)
Jag gillar att baka hehe. Fick hela tre timmar

God Jul och Gott nytt år! (skulle det vara...efter redigering)
 
Senast ändrad:
tjena, faller inte heller under vekling-kategorin. fick strax under 6 timmar har dock hunnit hugga ved. är nu mycket klokare vad det gäller soft fokus. tack.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.