Annons

Snygga till den!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

appel79

Aktiv medlem
Snygga till förenings logga?

Har suttit och letat lite överallt efter någon sida som visar hur man snyggar till tex en logga.

Har sett på tex: http://www.difhockey.se/ där är loggan lite omgjord, med lite ljusefekter eller hur man nu gör. Den är snygg, laget kan kvitt;) FBK

Vet ni var jag kan finna detta? Eller har någon lust att ge sig på ett försök själv? Jag har försökt med allt men blir inte nöjd.

http://www.halvorstorp.com/his.jpg

Om den "uppsnyggade" loggan ska användas av föreningen fortsättningsvis så bör logon vara vektoriserad. Då kan den skalas om i alla tänkbara storlekar med bibehållen kvalitet. Den bör alltså tillverkas i program som ex. Adobe Illustrator eller Corel Draw.

/Maria

Om du har logga i ett par lager går det att fixa på ett par minuter i photoshop. Öppna bilder och kolla igenom de olika lagereffekterna så kommer du snabbt igång.

/Mathias

Calle!
Är det något åt det här hållet du tänkt dig?
Det här är en "dump" på ett skissförslag som går att finputsa mycket ytterligare...
Fast det har tagit lite längre tid än ett par minuter...snarare ca 1 timma!

Bilagor

• his.jpg
    his.jpg
    40.6 KB · Visningar: 596
Inte så stor skillnad kanske, men
lite roligare eller?

his.jpg

Nu börjar det likna nått.

Bilden är endast tänkt att användas då jag kommer ha en matchannons innan man kommer till själva huvudsidan. Bara för att göra det lite stiligare. Har redan loggan i vectoriserat format.

Men har testat massa olika ändringar men blir inte nöjd med mina egna, därför kan det vara roligt när någon annan gör dom.

Hej igen Calle!
Nu har jag jobbat lite till på mitt förslag...men så råkade jag göra fel någonstans!

Det år lite tungt att vara DIF:are just nu...

Bilagor

• dif.jpg
    dif.jpg
    37 KB · Visningar: 401
Jo jag kan förstå dig bernt, inte lätt att vara 08 nu;) men den var riktigt snygg. Du kan inte testa på att göra liknande med min logga?

sitter och filar lite, visst borde det vara viktigt att inte introducera nya färger?
För laget och fansen har väl bara lagets/loggans färger?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar