Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Smink

Produkter
(logga in för att koppla)

Christoffer Glans

Aktiv medlem
Vad för "basic" smink kan man använda för att få bort en del rodnader eller finnar, utan att gå över gränsen till "skönhetsfotografering".

Alltså, vad bör man använda för att få "naturligare" look, som gör ett ansikte vackare men inte "onaturligt" vackrare?

svårt att formulera, men jag tror det är tydligt nog.

Tips på skinkprodukter också?

Christoffer Glans skrev:

Tips på skinkprodukter också?

Skinkprodukter ?? Vad är det du skall fotografera egentligen :-D

Det som oftast behövs under en vanlig studiofotografering är ett riktigt matt puder för att få bort blänket i "t-zonen" dvs panna och näsa.

Concealer och bra cremepuder.. Eller löst puder kan också funka beroende på situation och tid förstås.

Alla märken är inte bra, men vad som funkar är väl en smaksak kan jag tänka mig.
Du bör nog iaf bojkotta hårda 50kronorsprylar om du vill ha bra resultat som håller någon timme.

(Kanebo är enligt mig toppen på båda produkterna.)

Skinkprodukter??? Hmm, nja, det är inga fläskiga bakdelar som jag ska pudra... stavade lite fel där, menade sMinkprodukter.

Jag fotar också utan blixt, vilket kan medföra att det blir ganska varmt i studion. Därför kan det vara bra om pudret är av sådan sort att det kan sitta kvar under en längre fotosession.

Är inte så bra på dessa sKinkprodukter. Har aldrig pudrar mig själv och har inte kommit igång med modellfoto ordentligt förän nu.

Concealer är super för att ta bort rodnader och mörka skuggor. MakeUpStore har en tredelad...orange för för att dölja blåa områden, gul för att ta bort rött...
Lycka till

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar