Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sling Backpack för skidåkning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bulten

Ny medlem
Jag ska till Whistler och åka bräda om två veckor och självklart tänker jag ta med kameran ut i backarna.Tidigare skidresor har jag haft med mig kameran i en vanlig ryggsäck men nu har jag en nyare kamera (eos 6d med 24-105L) och vill ha den lite mer skyddad. Dessutom vill jag lätt kunna få fram kameran snabbt och enkelt varför jag har kikat lite på en KATA 3N1 Sling Backpack. Nu undrar jag ifall någon har erfarenhet av skidåkning med en slingbag?

Mvh Johan

Sling

Hej
Funkar bra(med bräda) så länge du inte skall hoppa.
Du får en annan tyngdpunkt men man väljer sig.
Passa så att du inte fastnar med väskan i ett ankare.
När du åker sittlift vrider du fram väskan bara utan problem
det är inte lika lätt med vanlig rygga.

Eftersom vi redan är lite O.T. kan jag öka förvirringen ytterligare. När jag var i alperna för några veckor sedan lämnade jag stora kameran hemma och stoppade en Nikon AW1 i jackfickan. Det blev betydligt fler bilder tagna och övriga i gänget behövde inte vänta på att "fotografen" skulle ta fram och stoppa in sin kamera i en ryggsäck. När snön vräker ned och man har lössnö till knäna känns det också bra med en äkta vattentät kamera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar