Annons

skydda sin bilder på webben

Produkter
(logga in för att koppla)
Okej.

Då kan jag fortsätta att slänga in meta-data hehe. Men det är precis som du säger, den faller gärna bort när man sparar för webb.

Vilken info vill du ha PÅ bilden? Oftast så blir det ju bara Copy namn.

Tycker du att det kanske är bättre om man kör in tex Copy och en webbsida (dyl)..

Digimarc ?

Hej
Ursäkta att jag slänger in en följdfråga, de finns ju en hel del trådar som handlar om bilder å dess hanterande på Internet. Nåt som som förvånar mej är att ingenstans har jag läst om nån som provat/använder Digimarc. Vad jag förstått så märker man bilden osynligt å gör denna märkning sökbar. Det kostar en slant men kan ju vara en lösning. Är de nån som använder detta ??

ThomasR

Okej.

Då kan jag fortsätta att slänga in meta-data hehe. Men det är precis som du säger, den faller gärna bort när man sparar för webb.

Vilken info vill du ha PÅ bilden? Oftast så blir det ju bara Copy namn.

Tycker du att det kanske är bättre om man kör in tex Copy och en webbsida (dyl)..

Jag vill inte trumpeta mig själv, men jag gör så oftast ungefär så här numera. Hade lite stort huvud och körde en större logga förr. Ibland kör jag ingen alls.

Så ja, jag lever inte alltid som jag lär, mest för att jag inte anser att jag är på en nivå där mina bilder kommer sparas i speciellt många AD's mappar... :)

Jag vill inte trumpeta mig själv, men jag gör så oftast ungefär så här numera. Hade lite stort huvud och körde en större logga förr. Ibland kör jag ingen alls.

Så ja, jag lever inte alltid som jag lär, mest för att jag inte anser att jag är på en nivå där mina bilder kommer sparas i speciellt många AD's mappar... :)

Det funkar ju. På det sättet har jag aldrig ens tänkt på att göra. Rent enkelt och snyggt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto