Annons

Skum annons på blocket!

Produkter
(logga in för att koppla)
Är väl bara att be att ni stämmer träff så du kan få se på kameran. Det brukar då dyka upp allehanda bortförklaringar till varför det inte går.

//Per
 
Akta er! Det är samma person som har haft några D300 till salu. Hon vill inte uppge sin adress utan hänvisar till järnvägsstationen i Alvesta. Hon lär nog inte dyka upp om ni kommer till Alvesta.
 
Det scenario jag ser framför mig är en hugad spekulant som kommer för att köpa den billiga prylen och sedan blir rånade, de har ju antagligen rätt mkt cash med sig.

Jag skulle som sagt stämma träff med personen på offentlig plats, tex inne på ett fik eller motsvarande och i förväg då förklarat att jag bara är där för att se prylarna samt affären får göras upp vid ett annat tillfälle. Till mötet skulle jag sedan ta med mig lämplig kompis som helst också är utövare av någon livsfarlig kampsport.

Låter det för bra för att vara sant...
 
Märkligt att inte Blocket är snabbare med att stänga av såna där bedragare. Det finns väl ingen anledning att någon skall kunna använda samma säljsajt under en längre tid för att med stor sannolikhet lura folk på pengar. En välgrundad misstanke borde vara fullt tillräckligt. Det finns väl ingen frisk människa som säljer en ny D300 för 6500 kr. Har man dessutom fler ex till salu så är det ju bara för mycket.

Man får väl testa att lägga upp en annons där man säljer staden New York, Englands kronjuveler eller nåt annat tjusigt för en billig peng, det möter förmodlingen inget motstånd i granskningen.
 
Jag anmälde annonsen till kundtjänst, skall bli kul att se hur de svarar.

Oavsett priset så är ju chansen rätt liten att någon som kallar kameramodellen för D300 Black faktiskt har fått en D300 i julklapp...
 
Annars brukar det vara en rätt god indikator, att se hur en annonsör svarar på en förfrågan om serienumret, för att man vill kolla det mot stöldregister och liknande.

Det brukar sätta fart på de "kreativa formuleringarna", om det är något skumt.
 
Alla annonserna är borttagna nu.

Vet ni hur Blocket kollar rapporterade annonser?

Det jag tänker på är om en helt ok annons blir rapporterad och borttagen, inte så kul för annonsören. Eller får man någon chans att förklara sig?

Märk väl att jag inte försöker försvara denna D300 säljare/säljerska jag tror med det var något skumt med just dessa annonser, men risken för felrapporteringar måste ju finnas.
 
Makten skrev:
Det är väl ingen frisk människa som försöker köpa en sådan heller, så egentligen är det inget större problem.
Tyvärr är det ju det, annars skulle dessa bedragare knappast existera. Finns gott om folk som blir ovanligt lättlurade när de tror att det finns pengar att tjäna.
 
Aton_ skrev:
Tyvärr är det ju det, annars skulle dessa bedragare knappast existera. Finns gott om folk som blir ovanligt lättlurade när de tror att det finns pengar att tjäna.

Tror nog Martin vet om att det finns folk som försöker köpa, men han syftade nog på att dessa människor _inte_ borde räknas till friska.

Även om Martin är lite provocerande i sina underdolda tankar och meningar så är det sällan han har fel... ;)
 
Kalle_B skrev:
Tror nog Martin vet om att det finns folk som försöker köpa, men han syftade nog på att dessa människor _inte_ borde räknas till friska.

Även om Martin är lite provocerande i sina underdolda tankar och meningar så är det sällan han har fel... ;)
Hehe, klart jag inte anser att man är "sjuk", men lite korkad är man nog;-) Fast det har man ju tillåtelse att vara. Jag har själv blivit blåst i en begagnataffär på nätet, men nu vet jag bättre. Dock löste det sig den gången efter att jag hotade med diverse otrevliga åtgärder.

Det där luktar "Daniel Andersson", för den som känner igen det fenomenet. Antagligen inte samma person, men samma sak. Privatimporterar och säljer olagligt utan vettiga garantier eller tillåtelse av den som har agenturen i Sverige.
 
"Nikon 50mm f/1.8D AF Nikkor 1500kr"
Över nypris.

"Nikon 70-300mm f/4-5.6G AF Zoom-Nikkor 6500kr"
Över nypris

"Kamerahus D80 8000kr"
Över nypris


Undrar vad strategin är??
 
zatopek skrev:
"Nikon 50mm f/1.8D AF Nikkor 1500kr"
Över nypris.
Det gäller å andra sidan 90% av alla annonser om det objektivet. Folk har inte fattat att det kostar 900-1000 kronor nytt, och därför köper de det för nypris begagnat. IQ fiskmås.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.