Annons

Skriva ut på rätt sida av fotopapper?

Produkter
(logga in för att koppla)

realsight

Ny medlem
Min fråga gäller fotopapper Canon Matte Photo Paper MP-101. Skillnaden mellan fram- och baksida är svår att se - men den finns. "Framsidan" är något vitare. Jag har skrivit ut ganska många bilder på "baksidan" - något gulare i tonen. Har det någon betydelse för bildens hållbarhet vilken sida man skrivit ut på? Måste jag skriva om alla bilder jag råkat få på "fel" sida? Om så är fallet borde det tydligt anges vikten av att välja rätt sida.

Tacksam för svar!

Flyttat från fel forum, fel tråd, korspostning och bytt rubrik, så nu blir det nog lättare att få svar :)

/Mod

Min fråga gäller fotopapper Canon Matte Photo Paper MP-101. Skillnaden mellan fram- och baksida är svår att se - men den finns. "Framsidan" är något vitare. Jag har skrivit ut ganska många bilder på "baksidan" - något gulare i tonen. Har det någon betydelse för bildens hållbarhet vilken sida man skrivit ut på? Måste jag skriva om alla bilder jag råkat få på "fel" sida? Om så är fallet borde det tydligt anges vikten av att välja rätt sida.

Tacksam för svar!

slicka med tungspetsen lite försiktigt,den känns klibbig skrivsidan.

Var någon som blåste på sina Canon-papper, för att se vilken sida som var rätt beroende på hur pappret böjde sig/fladdrade i vinden (kanske dock inte fungerar på just din variant, men kan kanske vara värt att tesa om man inte vill fukta ner pappret precis innan utskrift).

Ja det har betydelse vilken sida du skriver ut på.
Vithet, ytstruktur,
Det är gissningsvis inte omöjligt att bara rätta sidan är syrafri.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar