Advertisement

Annons

Skicka bilder från D7000 till en android-lur

Produkter
(logga in för att koppla)

mickej79

Aktiv medlem
Ja som rubriken säger så undrar jag om det går på något viss få man ej har datorer eller så i närheten ?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk
 
Kan du bara få någon form av anslutning mellan de båda så borde det gå, exempelvis via usb, eller om du har något tillägg till din kamera för överföring via wifi - annars är det nog kört ;)
 
Skulle inte ett Eye-fi SD-kort kunna vara något?

Det är helt enkelt ett vanligt SD-kort som har en inbyggd Wi-Fi sändare och sänder över bilder till anslutna enheter när man tar dem eller t.ex. till datorn när man kommer hem.

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=11118996

En D7000 har ju dessutom dubbla kortplatser så det kan ju vara lämpligt med ett vanligt kort i ena platsen och ett Eye-Fi i andra platsen.
 
Ja som rubriken säger så undrar jag om det går på något viss få man ej har datorer eller så i närheten ?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Japp det funkar med Eye-fi kort.

Har ett Eye-Fi Pro X2 och deras app i androidluren och det funkar. Appen tankar du mer från market - den är gratis.
 
Beror på vilken Andoid-lur det handlar om; har den USB-otg är det inga problem alls; bara plugga in sladden!

Nja det är nog inte riktigt så enkelt ändå :) USB låter ju bra till en början, men hur många usb-sladdar har mobilanslutning i ena änden och mini-usb (nikon) i andra? Vanligtvis är det ju standard-usb i ena änden, då blir det o hacka själv om man inte hittar nått värsta special som jag åtminstonde inte sett skymten av.
 
Nja det är nog inte riktigt så enkelt ändå :) USB låter ju bra till en början, men hur många usb-sladdar har mobilanslutning i ena änden och mini-usb (nikon) i andra? Vanligtvis är det ju standard-usb i ena änden, då blir det o hacka själv om man inte hittar nått värsta special som jag åtminstonde inte sett skymten av.

Läs min länk; det är precis så enkelt som det låter! Men tyvärr är det väl inte allt för många Android-lurar som är rustade, men en del av de nyare ska visst ha det. (själva sladden är det minsta problemet, förmodligen följer den väl tom med mobilen i de fallen? Det gör i alla fall Nokias motsvarighet)
 
Om luren har USB-otg så funkar de ju, men vill du slippa sladden så är Eye-fi kort en bra lösning.
Fota på och ha luren i fickan bara...
 
Om luren har USB-otg så funkar de ju, men vill du slippa sladden så är Eye-fi kort en bra lösning.
Fota på och ha luren i fickan bara...

Det är kanske lite olika användningsområden också (om man har lyxen att kunna välja..); om man är ute efter en lösning där alla bilder kontinuerligt lagras på mobilen verkar EYE-FI vara en bättre lösning! Det har åtminstone inte jag lyckats med mha USB-otg, dessutom skulle väl som sagt sladden vara minst sagt bökig..

Däremot använder jag USB-otg väldigt mycket för att i eftehand plocka över enstaka eller ett urval av bilder som jag vill redigera och skicka eller ladda upp någonstans medans jag är ute. Jag har också använt det för att tömma snabba men dyra minneskort till billiga och rymliga hårdiskar när jag varit på resande fot utan tillgång till dator.
 
Jag har en optimus 2x lg och den har väl inte stöd för usb enheter? Det där wifi kortet ska det kunna lägga in korten direkt på mobilen? Jag menar så fort jag tagit en bild?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk
 
Det där wifi kortet ska det kunna lägga in korten direkt på mobilen? Jag menar så fort jag tagit en bild?
Ja, såvitt jag förstår är det precis så wifikortet fungerar. (Fast det förutsätter att det finns ett wifi-nätverk eller att din mobil kan fungera som "hotspot".)
 
Ja, såvitt jag förstår är det precis så wifikortet fungerar. (Fast det förutsätter att det finns ett wifi-nätverk eller att din mobil kan fungera som "hotspot".)

Grejen med nya X2 Eye-fi korten är att dessa agerar som AP och din moibil behöver bara ha Wifi-stöd så parar man ihop dessa enheter och bildöverföringen fungerar.
 
Nu har jag köpt ett eye-fi kort. Och får inte det att koppla upp till telefon. Så får kortet att komunisera med mobilen när kortet sitter i datorn. Men sätter jag in kortet i kameran så hittar inte mobilen nätverket. Vad kan det bero på?

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
 
Har skaffat mig en sgs2 nu och den har stöd för usb men när jag ansluter kameran till mobilen via kabeln jag köpt på ebay så funkar sett inte? Eller ska man ha något program för att få det att funka?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Nu har jag köpt ett eye-fi kort. Och får inte det att koppla upp till telefon. Så får kortet att komunisera med mobilen när kortet sitter i datorn. Men sätter jag in kortet i kameran så hittar inte mobilen nätverket. Vad kan det bero på?

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

Har du laddat ner eye-fi appen till telefonen ?
I nikon D7000 kan du stänga av eye-fi kortet i kamerans menyer - kolla...

Om man vill att "direct mode" ska fungera klockrent ska man bara ha direct mode igång - ta bort andra nätverk från eye-fi -kortet. Det tar bara en massa tid när kortet försöker ansluta till andra nätverk innan det försöker med direct mode.
 
Ja jag har laddat ner eye-fi Och har testa tagit bort allt och bara har direct mode på men vill inte funka ändå :-(

Man bero på att jag e ej så bra på Engelska o gör att någon bock eller så inte ska vara aktiv i eye-fi på telefon.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.