Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skena melan kamera.& objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

knot66

Aktiv medlem
Är det någon som vet om det finns en skena mellan kamera och objektiv så att det ine blir sån står på frästning i kameran när man har objektivet måtterat på stativ. Det behöver vara 18 cm långt.

Om du har ett tungt objektiv med stativfot, och sätter objektivet på stativet, så blir det ju inte mer påfrestning på kamerahuset än dess egen vikt, vilket det klarar utan problem. Eller är det något annat du menar? :)

Om du har ett tungt objektiv med stativfot, och sätter objektivet på stativet, så blir det ju inte mer påfrestning på kamerahuset än dess egen vikt, vilket det klarar utan problem. Eller är det något annat du menar? :)

Jag har stativfot på objektivet. Men tänkte att ha en lång skena så man kunde montera en kamera rem på mitten av skenan så blir det lättare att bära objektivet och kameran. För nu får jag kameraremmen över halsen och en hand på objektivet när jag går.

En sådan skena förutsätter ju att kamerans och objektivets stativfästen sitter på samma nivå, och det brukar sällan vara fallet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar