Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skapa film av bildsekvenser?

Produkter
(logga in för att koppla)

jojje2

Aktiv medlem
Jag hade tänk låta kameran vara kopplad till datorn under en hel dag och ta en bild var 10e sekund på en planta. Jag har räknat att det blir 2880 bilder på 8 timmar vilket blir en 115,2 sekunders lång film (25 bilder/s).

Vet någon vad man kan använda för program för att sätta ihop dessa 2880 bilder till en film?

mvh
Jorge

Jag kan inte ge dig mer än en spark i rätt riktning, men det kanske är bättre än ingenting?

Ta en titt på gratisprogrammet Virtualdub (www.virtualdub.org) - som det går att koppla en s.k. frameserver till. Frameservern kan konfigureras att leverera bilderna till virtualdub som du konfigurerar så att de läggs ihop till en film, exv av divx-format eller liknande.

Tips och tricks, och forum för hjälp, finns på www.doom9.org ...

Hoppas du luskar ut hur man gör, eller att någon annan här på fotosidan vet bättre!

//B

Adobe After Effects är ett väldigt bra (men dyrt!) program. Så länge filerna är döpta 01,02,03 eller liknande så är det bara att välja mappen som bilderna ligger i och sen är filmen klar, hur enkelt som helst.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar