Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skåningar hör upp!

Produkter
(logga in för att koppla)
Billig öl på Kulturen

Annars har de ju billig öl på Kulturen, Staropramen på fat dessutom om jag kommer ihåg rätt ;) I'll be there...
 
Låter inte alls dumt med en skåneträff! Jag hoppas att det dröjer till augusti så jag hinner hem. Att gå och ta nån öl låter inte dumt men det kan bli lite svårt och boka bord för 60 pers, om vi blir så många.
 
Mums. Staropramen.
Jag är på väg till fotoutställning på Kulturen i alla fall, så då kan jag lika bra vänta en vecka och ha någon med mig.

Glamourfotograferingen är nog inget för mig heller, tror jag. Hur som helst... tro mig när jag säger att jag har letat smultronställen i Lund utan att hitta några -- jag kanske är kass, men det här känns inte som världens bästa fotostad. Det finns ju nån mosse för dom som vill plåta blommor, men nått annat kan jag inte komma på. Är jag helt felinformerad nu? :)

Och 60 pers... vi kan ju börja med en tripp till Köpenhamn och avsluta med en öl i gräset nånstans i Malmö. Ni har väl inte missat Öresund Networks fototävling? :)

/Joakim
 
Senast ändrad:
Mesar

Jag trodde SKåne var befolkat med MÄN, men efter att mitt förslag om Glamourträff inte vunnit något större gehör så inser jag att de flesta av er INTE vågar pga "vad frugan skall tycka" eller "vad andra skall tycka".

Att åka till Köpenhamn och plåta kyrkotorn eller plåta fåglar ute på nått naturresarvat är inget för mig för det kan man göra när som helst,
men hur många gånger får man tillgång till en Glamourmodell och studio?
 
Re: Mesar

kermodei skrev:
Jag trodde SKåne var befolkat med MÄN, men efter att mitt förslag om Glamourträff inte vunnit något större gehör så inser jag att de flesta av er INTE vågar pga "vad frugan skall tycka" eller "vad andra skall tycka".

Det du säger här ovan e helt befängt...
ag är inte intreserad av det för jag bemästrar inte tekniken med blixtljus o annan ljussättning därför känns det meningslöst för mig o hyra in modeller för pengar som jag knappat har...
 
De hade varit schysst att träffas! Jag e Skåning/Helsingborgare men bor i Stockholm. E jag nere i "mitt hood" då ni tänker träffas så kommer jag gärna! :)
 
Ljussättning

Att jobba med naken/Glamourmodeller är varken svårt eller dyrt.
Med hjälp av bra utrustning, bra lärare (Jag) och en digital kamera för att kolla ljuset, kommer man hela vägen i mål.
Vad kostar det? Ja fan inte tusenlappar !!!
Om man kan lägga ut 85 kr på en DIArulle så kan man lägga ut någon hundralapp på en nakenmodell!!!

Tycker det e ball om vi kunde bli en 5-10 stycken.För att plåta kvinnor är helt annat än att plåta ekorrar i skogen, vilket jkag inte tycker är någon utmaning.

Men nu är det dags för att:

"Sortera bort mössen från männen "

Hör av er ,
 
Som gammal Bohusläning boende i Skåne vore det trevligt med en liten träff.

Skall tyvärr på semester snart men återkommer gärna i augusti eller framöver.

Och, att fotografera ekorrar ser jag som en riktig utmaning.

;-)
 
Niklas: Jag gillar din glamourträff men måste det vara nakenmodeller? Kan det inte finnas påklädda män/kvinnor istället så utesluter vi inte stora kategorier (t ex kvinnor som inte tycker det är kul med nakna flickor och män med svartsjuka fruar)

Sedan så tycker jag personligen att om man nu ska lära sig skjuta "glamour" så borde man kanske öva på något enklare än vackra nakna kvinnor.

Att få träffa och fota en riktig model är ju kanske ett första steg.
 
Ang träffar:

Vi kan väl ta en träff nu i mitten av Juli och en i mitten av Augusti?

Vi kan kanske göra något en gång i kvartalet, där vi träffas och har lite utbyte och kanske gör något skoj ihop som att gå på utställningar eller fota något tema?

Spinner fritt här! Vad tycker ni
 
SKÅNETRÄFF

Jag kan bara säga att jag är klart game för lite fotografering och träff med en massa goa skåningar. Just let me know
jag jobbar dock så kvällar eller helger låter som en klart godkänd plan.
 
Bra ide´!!!

jag tycker dock att vi tar dit Glamourmodeller och sedan bestämmer vi gemensamt om huruvida de skall klä av sig eller inte.
Glamourmodeller jobbat ju även påklätt !!!!

Så man kan räkna med dig Necro ???
 
Jag är på! Mitt förslag är följande:

Att man hyr en lokal vid två eller tre tillfällen dels för att man ska kunna välja om man vill ha naken model eller vanlig. Och dels för att grupperna inte ska bli så stora. Detta för att man ska hinna lära sig något, modellen inte ska bli trött och att man inte ska bli stressad av att lokalen är full med en massa människor.

Men det är vad du orkar/tycker är kul. Jag hjälper gärna till och anordnar.

Men det är kanske bäst att göra detta närmare höst? Så att folk hinner skaffa utrustning som dom saknar, köpa film och planera :)
 
Jag är med om tiden passar.

Visst finns det skåningar som vill foto både modeller, ekorrar och kyrktorn. De som finner temat intressant kommer, de andra väntar kanske till nästa tema.
 
hejsan allesammans,

klart att vi är bättre än 08 orna,

tycker allt lät som bra ideer, även niklas wiboms.
om det behövs kan även jag släpa med ett par studioblixtar o m det skulle vara det som blir aktuellt.

tips niklas, du kan ju köra "workshops" där man för en billig peng kan plåta modell i studio under ledning av dig.

kulturen med utställning kan bli en lysande grej först utställningen sen kan man ju alltid plåta i kulturen o runt omkring ev fika i botaniska trädgården där man även kan plåta märkliga blommor o sånt och inte att förglömma ölen inne på kulturen.


magnus
 
Blir det träff vid Kulturen till helgen så kan jag ganska säkert komma.

Utställningar har det blivit för lite det senaste året.

De som vill fota glamour skall väl för tusan göra det i gryningen i Skanör/Falsterbo?!

Ingen jäkla studio när solen tittat fram.

Så skiljer man männen från pojkarna.

Vill bara säga att efter att ha gått igenom så kallade manlighetsprov är jag glad över att pojken i mig inte försvunnit
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.