Annons

skärmdump?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag håller med om att folk borde fråga först. Det jag menade var att om man ändå inte hade tänkt tjäna pengar på sina bilder och bilderna inte kommer att användas i smutsiga syften (typ kommersiellt bruk, porr eller liknande) så är det bättre att de syns än att de inte syns. Förhopppningsvis känner nån till vem som tagit bilden och det kan ju alltid leda nån vart..
 
Vi är ju ändå "konstnärer" i grunden och visst vill man att ens konst ska synas (annars hade vi inte varit här).

/ Marcus
 
För att spara skärmdumpar tycker jag hypersnap är utomordentligt, det kan även scrolla sidor som den dumpar så du får med hela sidor.

Ang upphovsrätt, visst, man behöver inte vara jättekinkig, men att fråga först SKA man göra.
Har själv en ritning på mitt site jag kunde gjort om hur lätt som helst, men jag skrev ett mail och använder en annan snubbes med godkännande. Funkar fint. Dom flesta är rätt ok så länge dom inte livnär sig på sakerna.
 
Jag komemr inte att gå vidare.. De har tagit ner bilden nu.. Det var inte i kommersiellt syfte utan bilden visades inte som den var tänkt..

Den var upplagd som reklam för en icke kommersiell homosida.. har givetvis inget emot homosexuella, men bilden var inte tagen i det syftet och då känns det dumt att den visas på det sättet!
 
Det finns ett företag som heter digimarc.com. Där kan man köpa en tjänst som lägger en osynlig vattenstämpel på bilderna, vilket gör att de lätt kan spåras över internet.. Det kostar iofs.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.