ANNONS
Annons

Sjuk 5DMk3 får åka långt

Produkter
(logga in för att koppla)

WebDog

Aktiv medlem
Suck min Mk3:a har blivit sjuk... har en eller flera färgglada linjer i bildfilen, och det är beroende på ISO hur och var de hamnar. Rakt över hela bilden :(

Kollade med RCC.... där har man INGEN tekniker tillgänglig idag (eller typ hela sommaren), och Intervision saknar den utrustning som krävs för att jobba med sensorn på 5D MK3. Kameran skickas från RCC till ett service center i Tyskland.

Tur att man fortfarande har sin Mk2 kvar...

Mja... semester? Här jobbas det! Men tydligen var det EM fotboll som tog en massa resurser... och sedan OS. De flesta företag har väl slutat med att stänga ner för semester utan försöker lägga ledigheten för personalen så verksamheten kan hanka sig fram.

Med tanke på vädret så känns semester inte speciellt lockande :)

Suck min Mk3:a har blivit sjuk... har en eller flera färgglada linjer i bildfilen, och det är beroende på ISO hur och var de hamnar. Rakt över hela bilden :(

Kollade med RCC.... där har man INGEN tekniker tillgänglig idag (eller typ hela sommaren), och Intervision saknar den utrustning som krävs för att jobba med sensorn på 5D MK3. Kameran skickas från RCC till ett service center i Tyskland.

Tur att man fortfarande har sin Mk2 kvar...

Du borde ju få en ny kamera. Sjukt dåligt av Canon.

Äh... inte tycker jag att det behövs en ny (än iaf)... har ju haft den här i nästan 4 månader :) Men ett lånehus om det drar ut på tiden... 1Dx kan jag tänka mig, och varför inte ett 400/2,8IS-II när dom ändå skickar låneprylarna! Då får det gärna ta några veckor :)

Gissar att de mesta i låneväg är ute på samma sportäventyr som teknikerna.

Jag lämnade in min för ljusläckageproblemet, det skulle ta 7-10 arbetsdagar max sa dom på intervision. På måndag har det gått tre veckor. Starkt jobbat!

Jag lämnade in min för ljusläckageproblemet, det skulle ta 7-10 arbetsdagar max sa dom på intervision. På måndag har det gått tre veckor. Starkt jobbat!

Arbete en dag i veckan! 7 veckor! 4 veckor kvar innan du behöver klaga. Och då har de ändå 3 veckor kvar innan det är panik. :)

Lugn Mahdad, det tar nog 7 - 10 arbetsdagar att sätta dit den där tejpbiten på insidan. Vilket tydligen är vad de gör. Men först måste de börja.......... ;-)

Lugn Mahdad, det tar nog 7 - 10 arbetsdagar att sätta dit den där tejpbiten på insidan. Vilket tydligen är vad de gör. Men först måste de börja.......... ;-)

Ja eller hur :) helt sanslöst dåligt faktiskt. Ska ringa dom på måndag och fråga vad som händer.

Veteranerna som håller liv i analoga är av annat virke, framme på fm telefonsamtal 2h senare det här behöver oxså åtgärdas, jotack, hemma nästa fm, från T-land. Härommånaden.

Johan

De var nog kanske lite förhastat att skicka iväg kameran i dessa tider för de lilla felet?..

Jag har ju ett par andra kameror och sitter inte direkt i sjön, jag lämnade in den i början av juni, dvs inte semestertider. Dom sa tydligt att det skulle inte ta mer än 7-10 arbesdagar. Står t.o.m så på inlämningskvittot. Dessutom förstod dom vad det handlade om direkt när jag beskrev vad jag skulle lämna in den för. På inlämningsbeviset står det " det välkända ljusläckageproblemet"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar