Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sigma
- Trådstartare gunte
- Start datum
acke
Avslutat medlemskap
Länk?Saftig prisökning på Sigma på gång så har ni objektivköp på gång så gäller det att se sig om efter grejer med "gamla" priset..
gunte
Aktiv medlem
Finns ingen speciell länk. Bara info jag fick vid tänkt köp av ett objektiv att en generell prisökning på Sigma 2021.
Fick därför leta upp en handlare som hade det pris jag hade tänkt mig från början.
acke
Avslutat medlemskap
Ok. När du säger saftig, ungefär vad betyder det i procent?Finns ingen speciell länk. Bara info jag fick vid tänkt köp av ett objektiv att en generell prisökning på Sigma 2021.
Fick därför leta upp en handlare som hade det pris jag hade tänkt mig från början.
Jag googlade några minuter och hittade faktiskt ingen info och inga rykten om globala prishöjningar på Sigma-optik. Möjligen kan det finnas en valutaeffekt som påverkar svenska marknaden. Kronan har ju stärkts ordentligt under 2020.
Däremot hittade jag rykten om att Sigma kommer med nya objektiv som passar de nya spegellösa systemen (RF/Z). Dessa nya objektiv får nog priser anpassade till prisnivån på RF/Z, alltså rejält dyrare. En gissning bara.
Senast ändrad:
acke
Avslutat medlemskap
Om detta är en effekt av stärkt krona så lär fler än Sigma höja priserna.I det aktuella fallet 25%.
En koll på prisjakt så har flera objektiv gått upp i pris första veckan i januari.
ztenlund
Aktiv medlem
Om det är en effekt av stärkt krona så lever Sigma/Tura i tvärtomlandet.Om detta är en effekt av stärkt krona så lär fler än Sigma höja priserna.
acke
Avslutat medlemskap
Ja förlåt, jag tänkte ju helt bakvänt i hastigheten!Om det är en effekt av stärkt krona så lever Sigma/Tura i tvärtomlandet.
En stärkt krona borde naturligtvis ge lägre priser i Sverige, inte högre.