Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma UC Zoom 70-210mm 1.4-5.6 (för Canon)

Produkter
(logga in för att koppla)
Kanske funkar det, kanske inte. Jag skulle rekommendera att du testar objektivet före köp – om du inte får det så pass billigt att du vågar chansa. Jag har ett annat gammalt Sigma-objektiv och det fungerar inte på digitala EOS. Det går att montera objektivet på kameran, men när man trycker av blir det bara ett felmeddelande.

Om det är omchippat så funkar det. Men du måste testa på kameran för att kolla det. Jag har ett 70-210/2,8 som funkar utmärkt till min 40D, bortsett från att det glappar på mitten....

PS det går inte att chippa om så gamla objektiv i dag, chipen lär vara slut hos Sigma.

Ja jag själv har en Eos 40D men det här objektivt fungerar inte på den.. har kikat ifall det fungerar på en eos 550D och det gjorde den.. men nu ska jag sälja den och det är en tjej som undrar om det kan fungera på hennes 1000D.. meen jag får göra så att jag åker till någon butik å prövar..

Låter konstigt att det fungerar på en 550D men inte på en 40D?? Objektivfattningen är ju den samma..Kul om någon kan förklara det hela??

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar