Annons

Sigma 70-200 "tappar" bländare

Produkter
(logga in för att koppla)

jBurman

Medlem
Jag köpte ett Sigma 70-200 som kom härom veckan, köpte från Cyberphoto. Har hunnit prova det några ggr, och överlag verkar det prestera riktigt bra. När jag var ute och fotade idag så betedde sig dock gluggen underligt. I vissa lägen tappade kameran bländarinfon, så jag blev tvungen att vrida objektivet några tiondels millimeter för att få fram några siffrorna på dispayen igen. Det hände vid upprepade tillfällen och det var aningen irriterande. Ibland visade den dessutom helknasiga bländartal (f/95).

Vad kan detta bero på?
 
Låter ju inte trevligt men ring Cyberphoto och fråga , troligen
är det väl dålig kontakt mellan objektivet och kameran iom att det blir bra när du "rekar" lite på objektivet ? ,
men som sagt ring dom så ordnar det sej nog :)
 
Ja antagligen är det kontaktytorna som spökar. Kanske ser du rent ut av med ögonen att någon av dem är intryckt eller kanske bara smutsig.
 
Tittade lite närmare nu, och det ser ut som att en av kontaktytorna inte ligger i linje med de övriga. Bara att skicka tillbaka eller?
 
Kontaktade Cyberphoto. Var bara att skicka tillbaka så skulle de skicka mig ett nytt. Det ligger nu och väntar på att hämtas ut :)
Hade lite ågren innan och trodde det skulle ta en massa tid, kanske skickas på undersökning/reparation, men det gick hur smidigt som helst! Tror banne mig dollarn får falla till 4 kr innan jag ens överväger att handla någon annanstans än Cyberphoto i framtiden!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.