Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Scanner programvara!

Produkter
(logga in för att koppla)
Efter att ha installerat Capture One så blev jag fruktansvärt glad, äntligen ett program som är fruktansvärt avancerat men ändå användar vänligt och intuativt. Varför finns det inga scanner programvaror som är lika smarta, eller finns det?

Jag har missat hela debatten med Capture One innan och har suttit med Canons RAW verktyg som är minst sagt hemska under en lång tid! Men efter en del sökningar här så hittar jag inga inlägg om detta.

Provat VueScan och avinstallerat det, producerar väldigt dåliga rå-bilder i många fall i andra är det helt underbart, och är fruktansvärt hemskt att jobba i.

Canons och Nikons egna programvaror blir man ju gråtfärdig av, men dom funkar i alla fall i alla lägen.

Är det någon som har ett tips?

Har du testat Silverfast? Jag har inte kört det själv (finns inte till min skanner) men hört att det skall vara rätt bra.

SilverFast verkar väldigt intressant. Men det finns tyvärr inte för min filmskanner som är Minolat Dimage Dual Scan III. Finns det något liknande scanner program?
/Leif

Tänk den dag vi konsumenter ställer krav på tillverkaren på hela produkten istället för att skaffa alternativa lösningar för få det som köpts att fungera....

Silverfast är ett väldigt bra och snabbt program. Man kan ladda ner ett demo och testa det med sin scanner om den finns med i listan.

Jag har jämfört det med nikons program och silverfast är mycket snabbare och ger ett mer korrekt resultat än orginalprogrammet som saknar profil för olika filmer.

Nu verkar det som om det är flatbäddre som avses, men ladda ner ett demo så kan du själv se vad resultatet blir med din scanner.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar