Annons

scanna svartvitt med epson 3200???

Produkter
(logga in för att koppla)

rickardsund

Aktiv medlem
Har problem att scanna, vet inte riktigt vilka inställningar man ska använda i epson programmet i proffessional mode???
funkar inge bra hur som helst....någon som har gjort det förut???

Har bara än sålänge scannat färgneg eller svartvita printar....

någon som kan ge ett snabbt svar??

Tack på förhand

Rille
 
Kan tillägga att negativet blir bara jätte mörkt...!!!!fattar inte har lyckats förut men kommer inte på vilka inställningar man ska ha...

Snälla nån som vet??

Rille
 
Har hajat vad problemet är, det går inte att ställa in transparancy, utan bara reflektive, låst på nåt vis, vad kan det bero på????

Behöver verkligen snabb hjälp med detta...
 
Har du kopplat in den lilla sladden som går från locket till själva scannern? Verkar som locket inte får någon ström att driva lampan med.
 
tack för första svaret...
Jodå sladden är i och jag provade att köra en print via flatbladern och det funkade och lampan lyser...men som sagt, på någe vis går det inte att köra med transperency som man vad jag kommer ihåg ska ha den instäld på om man ska scanna film. Av någon anledning kan jag bara ha reflective inställt som man ska ha för att scanna printar...j-vligt skumt...

Rille
 
Har du provat att gå över till Home Mode och scanna från det inställningsalternativet?

Annars kanske du bara borde installera om mjukvara som kom med scannern.

Peppe
 
Tack peter och erik!!! busenkelt...på nåt vis hade mjukvaran låst sig hur jag än gjorde...jag lackade ur och startade om både scanner och dator...drog ur alla sladdarna i ren frustraktion...

Nu funkade det att väljda Transparency...och nu lever livet igen!!!

Lösningen kan vara enklare än man kan tro...fattar inte bara varför jag inte gjorde det tidigare!!!!


Rille
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.