Ja, allt som lyser går att använda för ljussättning och studion är stället där du kan leka med ljussättning på ett kontrollerat sätt.
Det är några frågor du måste ställa dig först.
- Om jag har blixtar, hur utlöser jag dem?
- Hur ställer jag in styrkan på mina ljus?
- Hur monterar jag mina ljus?
- Hur monterar jag tillbehör till mina ljus?
Det kan finnas flera svar till varje fråga och inget av dem behöver vara mer "rätt" än det andra. Allt handlar om vad du vill.
De första två frågorna hänger lite ihop. Att utlösa en blixt går att göra på flera sätt. Detta kan hänga samman med den andra frågan, hur du ställer in styrkan på ljusen.
Vill du ha full automatik, dvs att kameran ställer in ljusstyrkan så måste du antingen skaffa sk TTL-kablar (dyrt) eller köra med Nikons trådlösa iTTL-system, något som kräver den inbyggda blixten på en D70/D70s/D200 eller en SB-800/SU-800. Automatik är praktiskt ibland, speciellt ute i fältet, men i en kontrollerad miljö som studion så kanske det inte ens är önskvärt. Även om man kompenserar hit och dit är man inte säker på att kameran gör exakt samma val nästa gång.
Vanliga studioblixtar har ingen automatik. Istället ställer man in styrkan själv, något som funkar utmärkt på en SB-600 som ska kunna ställa in styrka mellan 1/1 (full) och 1/64. Väljer du denna metod finns flera alternativ. Antingen kör man med sladdar (och då antar jag att man måste skaffa en lös blixtsko som din SB-600 sitter i för att kunna ansluta blixtsynksladd samt en för kamerans blixtsko för att få sk PC-kontakt, dessa är enkla och kan hittas ganska billigt) eller så kör man sladdlöst och hittar tex en lös blixtsko med slavtändare. I det senare fallet måste du ha en blixt (som inte har mät-/förblixtar) eller en IR-sändare.
De två sista frågorna finns avhandlade i den länk som Max skickade.
Som jag ser det så finns risk att du behöver skaffa en del extrasaker, må det nu vara sladdar och fästen eller liknande. Tänk efter före bara så att du inte köper på dig saker som du inte vill ha. Kanske är det i slutändan billigare att köpa ett billigt studiokit än att försöka rigga hemmastudio med det du har (och saknar...)