Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Save jpg från pc till mac vilken färg profil?
- Trådstartare Me Peter
- Start datum
mipert
Aktiv medlem
Vad menar du med skicka?
Skall du använda bilderna för att visa dem lokalt på din dator, som bildvisning i Safari?
Eller skall du bara lagra dem på Macen?
Jag skulle välja att bevara den färgrymd som bilden är i och spara med profil.
Profilen berättar ju hur bildens färger skall tolkas.
Skall du flytta dem till Macen för att senare lägga ut dem på Internet? Då skulle jag konvertera till sRGB och spara med profil.
Utveckla frågan så får du bättre svar...
Skall du använda bilderna för att visa dem lokalt på din dator, som bildvisning i Safari?
Eller skall du bara lagra dem på Macen?
Jag skulle välja att bevara den färgrymd som bilden är i och spara med profil.
Profilen berättar ju hur bildens färger skall tolkas.
Skall du flytta dem till Macen för att senare lägga ut dem på Internet? Då skulle jag konvertera till sRGB och spara med profil.
Utveckla frågan så får du bättre svar...
mipert
Aktiv medlem
I Photoshop är visningen densamma i Windows och Mac..
I Windows används inte bildens profil fullt ut och visningen kan se olika ut i olika program.
I Mac används bildens profil i kombination med operativsystemet så bilden ser lika ut i visningsprogrammen som i Photoshop.
Om bilden har en profil och om du använder den för visningen i Photoshop...
I Windows används inte bildens profil fullt ut och visningen kan se olika ut i olika program.
I Mac används bildens profil i kombination med operativsystemet så bilden ser lika ut i visningsprogrammen som i Photoshop.
Om bilden har en profil och om du använder den för visningen i Photoshop...
johanu
Aktiv medlem
Me Peter skrev:
ok tackar
vad innebär dte att spara med färgprofilen.
du vet i save for web i ps finns där en ruta med spara med färgprifilen, bli färgenra olika på macen om man spara en med dne ikryssad o en utan?
Japp, om du arbetar i t ex adobe 1998 och sparar den utan profil vet inte visningsprogrammet eller något annat program vilken profil bilden ska ha. Då kan bilden visas hur som helst, men ofta blir bilderna dassigare som om adobe 1998 visas som om de vore sRGB.
/Johan