Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Samsung S27A850D vs Dell UltraSharp U2711

Produkter
(logga in för att koppla)

sir_n

Ny medlem
Då var det dags att skaffa sig en bättre skärm för bildredigering än den jag har.
Jag har inte en hur stor budget som helst och tittar mest runt 7000SEK snåret, har spanat in Samsung S27A850D och Dell UltraSharp U2711 men har fruktansvärt svårt att klura ut vilken som man får ut mest av?

Finns det någon med tidigare erfarenhet av dessa modeller eller någon med god råd som skulle kunna ge lite vägledning i detta svåra beslut?

Det är säkert ganska få här på forumet som har erfarenhet av båda. Själv har jag Dell UltraSharp U2711.

Jag är mycket nöjd med skärmen. Trevlig upplösning på 2560x1440, stor färgrymd och bilden är nästan oberoende av betraktningsvinkel.

Det enda negativa jag kan nämna är Dell's s.k Anti-Glare Coating (googla om du inte redan känner till det). Vissa ser fördelarna med att skärmen i princip är immun mot blänk/speglingar medan andra stör sig som attan på det lite gryniga lagret på skärmens yta. Själv vande jag mig efter någon dag eller två.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto