Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Salling clicker, Powerbook och 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

afterpix

Aktiv medlem
Jag har provat att använda salling Clicker (till Mac OS X) för att ta bilder när kameran är kopplad till powerbooken med mobilen, via bluetooth, mycket smidigt vid produktfotografering faktiskt. Men nu undrar jag om någon har eller har sett, eller har gjort script till att styra även andra funktioner. jag använder endast musfunktionen, men teoretisk så borde man kunna få upp en massa information på telefonfönstret och dessutom kunna styra mer funktioner på kameran.

för ni som inte vet vad clicker är, så är det mkt kortfattat, en koppling via bluetooth mellan dator och telefon, där man själv kan skriva in vilka funktioner man vill kunna styra från telefonen. förutom standard som dvd, musik, volym, mail, mm

http://www.salling.com

Hej!

Vi var på ett MAC seminarium i Kalmar i maj månad i år. Killen från apple som var på plats demade sin PB G4 med mobilen.
Mitt tips vore att kolla med din apple leverantör.
Ilkka

apple & Clicker

Apple verkar gilla clicker, men har ingen som helst support för det, och tar inte fram egna script (Tyvärr) mina programmeringskunskaper är ringa, så jag kan inte göra script själv, får kanske plugga in dem och få hjälp så att man kan ha en intelligent remote till kameran. Jag sitter just i studion och testar av en massa, men det är canons software som ska arbeta med apple och styras från clicker, med en ericssonmobil, så det är 4 olika leverantörers system som ska samsas... men jag återkommer med en evaluering

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar