Annons

Safari Kenya objektiv FX Dx

Produkter
(logga in för att koppla)

LER

Medlem
Hej jag ska åka på en safari resa nästa vecka och har lite problem med att välja vad som ska med och vilket objektiv som är bäst på respektive hus.

Nikon D600 Sigma 150 - 500 eller 24 - 105
Nikon D300 Sigma 150 - 500 eller 18 - 85

Funderar även på om 70 - 200 kan var bra att ta med

Tacksam för tips och råd, och är det något annat från min utrustning som kan vara bra att ha med så är jag tacksam på förslag.

Lasse

Jag skulle sätta 150-500 på D300 och 24-105 på D600 och nöja mig med det. Förutom att jag skulle ta med en riktigt bra kikare, förstås.

En bra väska som skyddar kamerorna och låter dig snabbt få upp dessa när en leopard helt plötsligt kommer nära bilen och du håller i din 150-500.

Är ni fullpackad bil kan det vara lite klurigt men är ni bara 3-4 så har ni nog plats för vilken väska som helst liggande strategiskt.

Kommer ni att åka på nattsafari? I så fall överväg antingen blixt och ljusstarkt objektiv eller att skippa allt och bara njuta.

I övrigt låter Erlands tips kloka.

Tack för råd och tips
Vi kommer att var fyra i bilen på en fem dagars safari. Utrustningen kommer jag att ha i en fotoryggsäck. Som stöd vid långa avstånd planerar jag att använda min flyg kudde nerstoppad i en påse.
Har försökt minimera utrustningen, inget extra endast det nödvändigaste och självklart en knippe minneskort och extra batteri.
Lasse

Ta med en tom beanbag som du fyller på plats när du kommit ner. Den tar knappt någon plats i väskan men är guld värd. Stativ kan du lämna hemma. Jag tog med stativ, använde det på 1 bild...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar