Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Söker tips på platser centrala Stockholm
- Trådstartare Anders64
- Start datum
AlexEliasson
Aktiv medlem
Vilken typ av motiv / fotografering tänker du dig?
Nära centralen har du klassiker som Stadshuset, riddarholmen, gamla stan, monteliusvägen, katarinahissen med slussen som är hyfsat demolerad just nu.
Nära centralen har du klassiker som Stadshuset, riddarholmen, gamla stan, monteliusvägen, katarinahissen med slussen som är hyfsat demolerad just nu.
Anders64
Ny medlem
Vilken typ av motiv / fotografering tänker du dig?
Tack för tipsen.
Får ta en titt på Google maps
Tänker mej bilder på ett höstregnigt sthlm
jag&bilden
Aktiv medlem
Hej Anders
Vilken tid hade du tänkt ge dig ut?
Om du vill ha sällskap så är jag intresserad. Har bil dessutom om det skulle behövas.
Om du vill ha sällskap så är jag intresserad. Har bil dessutom om det skulle behövas.
Anders64
Ny medlem
Hej Anders
Tack, men det är svårt för mej att säga tid då det är en konferens.
Kan alltså dra ut massor eller bli luckor när som.
Lathyrus
Aktiv medlem
Tack, men det är svårt för mej att säga tid då det är en konferens.
Kan alltså dra ut massor eller bli luckor när som.
Hej!
Ett tips är alldeles i närheten av Centralen - Klara sjö, som är är ett smalt vattendrag omgivet av mycket bebyggelse och flera broar och därmed många olika ljuskällor och en del grönska (även på hösten!). Sträckan från Barnhusbron till Stadshuset har ett antal bra platser att stå på. Prova t.ex. Blekholmsstranden, med utsikt över mot Kungsholmen.
Ett annat bra ställe är den södra kajen på Riddarholmen (som också någon annan föreslog), men fina vyer över Söder, järnvägsbroarna och del av Gamla Stan.
Jag har själv tagit mycket bilder på de här ställena vid olika årstider.
Lycka till med fotandet!
Maria