Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker canvasskrivare i Halmstad

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonas Bergman

Avslutat medlemskap
Hejsan.

Jag söker efter ett mindre företag eller privatperson som kan skriva ut färgbilder på canvas, i eller i närheten av halmstad.

Vad jag söker är ett billigare alternativ då jag vill kunna experimentera med utskrifter utan att det kostar skjortan samt att kunna komma dit med ett USB-minne i handen och få utskriften med mig hem...

Kvalitén är inte viktigast i detta fall...



Är sugen på att köpa en egen canvas-skrivare men dessa kostar väl skjortan?


Låter det svamligt????
 
Vad jag söker är ett billigare alternativ då jag vill kunna experimentera med utskrifter utan att det kostar skjortan samt att kunna komma dit med ett USB-minne i handen och få utskriften med mig hem...

Kvalitén är inte viktigast i detta fall...



Är sugen på att köpa en egen canvas-skrivare men dessa kostar väl skjortan?


Låter det svamligt????

Billigare än vaddå?

En canvasskrivare är inget annat än en vanlig bläckskrivare. (Okej, vissa av de minsta konsumentmodellerna kan inte ta ett så tjockt media som canvas, men alla lite större maskiner klarar det utmärkt). Själv kör jag en Epson Stylus Pro 4880 för såväl papper som canvas, denna är riktigt ekonomisk i drift.

Det blir dock defintivt billigare att beställa från exempelvis Crimson än att skriva ut själv på en "liten" bläckskrivare.
 
Crimson använder jag för mina fintavlor, de som jag vet blir bra. Men som jag sa så söker jag en lokal förmåga som man kan gå till och få med sig grejerna hem direkt, alltså så att man kan testa olika utskrifter och sedan slänga. Men jag får väl ringa C på måndag och kolla vad det kostar utan ram, endast utskrift. Kommer dock inte undan väntetiden vilket för mig är det största problemet. Ibland när man sitter och leker med grafikprogrammen så vill man se resultatet ganska omgående så man vet vilka förändringar man vill göra

Den där skrivaren du har verkar jättebra men den kostar minst 20.000 kr. Vilka billigare alternativ kan ta canvas då?



tack på förhand, mvh Jonas
 
Den där skrivaren du har verkar jättebra men den kostar minst 20.000 kr. Vilka billigare alternativ kan ta canvas då?

Pratar vi om Epson så klarar alla Stylus Pro Canvas, även de lite mindre Stylus Photo R. (Photo P gör det dock inte så vitt jag vet). Jag har dålig koll på HP och Canons maskiner.

Däremot är det inte billigt att skriva ut Canvas på de mindre skrivarna. Jag skrev för en tid sen detta inlägg: http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1706951&postcount=12 där jag orerar lite om bläck och skrivare.

Men visst, är du beredd att betala så pass mycket extra för att få det "på en gång" så är det bara att köra.
 
Pratar vi om Epson så klarar alla Stylus Pro Canvas, även de lite mindre Stylus Photo R. (Photo P gör det dock inte så vitt jag vet). Jag har dålig koll på HP och Canons maskiner.

Däremot är det inte billigt att skriva ut Canvas på de mindre skrivarna. Jag skrev för en tid sen detta inlägg: http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1706951&postcount=12 där jag orerar lite om bläck och skrivare.

Men visst, är du beredd att betala så pass mycket extra för att få det "på en gång" så är det bara att köra.

Just canvas kan vara lite struliga att skriva ut om det är ark kan lätt fastna när jag körde med mindre skrivare satte jag fast ett vanligt a4 för att skrivaren skulle få grepp på duken. Idag kör jag storformats skrivare Epson 7800 med nästan bara allt papper/ canvas på rulle. Jag köper canvas rulle för ca 1000kr för 15 meter i 60 bredd från välkänt märke. Man får ut rätt många på en rulle o fördelen är att man tex kan skriva ut test remsor innan man trycker på ( stora) knappen. Ska du skriva ut mycket är en skrivare med stora patroner bra samt rullpapper är ofta billigare men jag anser att det även behövs ett bra rip program som tex image Print från colorbyte för en problem fri drift som innebär rätt profil/ utskrift. Men för att det ska löna sig krävs det att du printar mycket. Jag printar en hel del för kollegor som behöver snabba printar i tid o otid.
 
Tackar för tipset.

Känner väl mer och mer att köpa en egen skrivare inte är aktuellt. Har inte budget för de bra...

Hela anledningen med tråden är att hitta en sådan som dig i närheten av halmstad ;) . Någon som har utrustning och kan tänka sig att skriva ut, givetvis mot ersättning... Men jag får väl nöja mig med de stora aktörerna ändå...
 
Tackar för tipset.

Känner väl mer och mer att köpa en egen skrivare inte är aktuellt. Har inte budget för de bra...

Hela anledningen med tråden är att hitta en sådan som dig i närheten av halmstad ;) . Någon som har utrustning och kan tänka sig att skriva ut, givetvis mot ersättning... Men jag får väl nöja mig med de stora aktörerna ändå...

Om du inte letar privatperson utan också är intresserad av företag som gör detta tror jag att Göte Karlsson Foto skriver ut på Canvas, vet inte vad det kostar dock. http://www.gotekarlssonfoto.se/sections/index.php
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.