Pentaxman
Avslutat medlemskap
Jag har en ny liten skrivbordsdator med plats för en HD, kopplad ibland till 1 TB extern disk, dit det tar ½ timme nu att köra en backup. Vad det kan ta när datorn är matad kan man bara gissa. Min gamla dator höll på 5-6 timmar.
500 Gb i min lilla nya lär räcka länge för mig då jag klarat mig med 30 innan men det blivit slött. Tänkte köra backup automatiskt i nya, helst när jag gör annat, om det saktar ner.
Funderar på en annan med 3 interndiskar på 1,5 Tb styck, förberedd för RAID. Kör man 3 och RAID lär det gå åt mer diskar som rasar vartefter. Det går väl fortfarande inte att stänga av en disk eller 2 utan att rycka ur en sladd?
Backup externt verkar väl bättre, än internt på en andra disk om man har det?
500 Gb i min lilla nya lär räcka länge för mig då jag klarat mig med 30 innan men det blivit slött. Tänkte köra backup automatiskt i nya, helst när jag gör annat, om det saktar ner.
Funderar på en annan med 3 interndiskar på 1,5 Tb styck, förberedd för RAID. Kör man 3 och RAID lär det gå åt mer diskar som rasar vartefter. Det går väl fortfarande inte att stänga av en disk eller 2 utan att rycka ur en sladd?
Backup externt verkar väl bättre, än internt på en andra disk om man har det?
Senast ändrad: