Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Rysk hemsida säljer min björnbild, vad göra nu?
- Trådstartare mysan101
- Start datum
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Nej, självklart får de inte det!
Fundera hur viktigt det för för dig och hur mycket tid du är beredd att lägga på att få din rätt.
Du kan alltid börja med ett mail där du begär ersättning plus att du kräver att de tar bort bilden.
Petter...
Fundera hur viktigt det för för dig och hur mycket tid du är beredd att lägga på att få din rätt.
Du kan alltid börja med ett mail där du begär ersättning plus att du kräver att de tar bort bilden.
Petter...
mysan101
Medlem
Nej, självklart får de inte det!
Petter...
Tack Petter! Jag vet inte riktigt om man ens kommer få någon ersättning när det är från utlandet, det blir komplicerat. Men jag ska kontakta dem och få dem att ta bort min bild. De verkar har tagit många bilder från nätet till deras canvas sida.
afe
Aktiv medlem
Är det inte nåt i stil med detta? http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=163591
De säljer inga bilder, utan hämtar dem via bland annat googles bildsök, och det går ut på att få in kreditkortsuppgifter.
De säljer inga bilder, utan hämtar dem via bland annat googles bildsök, och det går ut på att få in kreditkortsuppgifter.
mysan101
Medlem
Är det inte nåt i stil med detta? http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=163591
Tack för länken!
Det kan det vara.
Den sidan som de länkar till och som heter wallpart har en google sökmotor på första sidan samt att de inte verkar bry sig om vilka bilder de lägger upp, privata bilder och dålig kvalite.
På sidan som min bild ligger på har de lagt ner lite arbete på att ta bort min logo på bilden. Det är också begränsade bilder på sidan som syns, endast 112 st. Ingen google sökmotor som den länkade sidan hade. I vilket fall som helst ska de inte ha andras bilder på sin sida.
Graylingman
Aktiv medlem
Kan du länka till sidan?
mysan101
Medlem
mysan101
Medlem
Dom verkar ha fått ut rätt stor utskrift av din bild. Vad hade bilden för upplösning när du lade ut den på nätet?
Det var en rätt stor bild. Så det är inte konstigt att de kunde göra poster av den, men jag har ändrat till liten bild nu. Får se över alla mina bilder så att de inte är stora bilder.