Annons

Ryggsäck för långturer och foto

Produkter
(logga in för att koppla)

thommya

Aktiv medlem
Hej

Är det någon som har tips om en bra "riktig ryggsäck" för långvandringar t. ex. fjällvandring som passar för att ha fotoutrustning med sig? Alla tips och råd är välkomna!
Har sett att det finns tillbehör till vissa ryggsäckar som kanske är bra för kamera - en frontväska för snabb åtkomst av kameran under vandring.

Jag skall kunna ha hela paketet med mig - mat, tält, kök, sovsäck, stativ, systemkamera mm...

Tack på förhand!!

Thommy Andersen
http://www.thommyandersen.se/

Jag brukar bara ha en vanlig ryggsäck, där jag lägger objektivet löst i ryggsäcken. Vill man vara extra försiktig kan man packa ned objektiven i väskan som följer med objektiven för att sedan lägga i ryggsäcken. Sen använder jag en lite väska, typ som den här, som jag fäster vid bröstselen eller midjebältet.

Jag gör som Jonas G. Jag har en bekväm ryggsäck som jag har köpt för att den är bra att bära saker i och för att den passar min rygg. Så har jag vadderat upp topplocksfacket med hjälp av liggunderlag och där förvarar jag kameran. Det funkar utmärkt för mig. Kameran är skyddad från stötar och väta men ändå mycket lätt att komma åt utan att ta av sig säcken.

Den stora utmaningen är väl att lämna mycket av sin (tunga) kamerautrustning hemma och bara ta med sig "rätt" saker?!

F-stop Satori kan ju vara ett alternativ... fast den kanske blir lite i minsta laget om du skall vara ute riktigt länge även om du använder en liten ICU. F-stop har även en liten kameraväska och andra extra väskor för objektiv och dylikt som du kan fästa med MOLLE

Har själv en F-Stop Loka för dagsturer eller enkla övernattningar och är väldigt imponerad av kvalitet och design... dock så verkar de ha svårt att möta efterfrågan på sina grejer men de är väl värda att vänta på...

Tack för alla tips och råd!
Ja, det lutar nog åt att det blir en vanlig ryggsäck med någon typ av midje/magväska till.
Skall prova lite olika modeller i butik så får vi se vad som känns bra!

Tack igen

Thommy Andersen
http://www.thommyandersen.se/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar