Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rosa utskrifter på epson 2100P

Produkter
(logga in för att koppla)

tolpa1

Ny medlem
Har win XP och Photoshop 7. Har speciella drivrutiner för Epsons olika papper. Efter några utskrifter blir dessa plötsligt rosa!
Om jag inte använder drivrutinerna som är speciella för de olika papperssorterna, utan väljer färghantering för skrivaren, blir utskrifterna inte rosafärgade.Har du stött på samma problem eller har du något tips?

Precisera gärna rosa. Svag ton över en i övrigt riktig bild (färgstick), riktig bild fast helt i rosa eller bara helt rosa papper? Du och andra som upplevt samma, är det alltid just rosa?

Nu var det ett tag sedan men jag har också för mig att det förekom "bandning" eller nån liknande störning, eller så var det bara det att det ser fel ut eftersom det verkar som någon färg kanske inte printas och därför får nån av magentorna övertaget... lite flummigt.. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar