Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Rolling shutter i Canon eos R?
- Trådstartare Siljefjord
- Start datum
Siljefjord
Aktiv medlem
Det beror väl på vilket läge du hade slutaren i.
Tyst läge. Det verkar inte funka så bra
apersson850
Aktiv medlem
Är det inte ett sånt där helelektroniskt läge? Då brukar det bli nåt sånt. Lite av den effekten får man med mekanisk slutare också.
Siljefjord
Aktiv medlem
Är det inte ett sånt där helelektroniskt läge? Då brukar det bli nåt sånt. Lite av den effekten får man med mekanisk slutare också.
Blir väl till att använda min gamla 1d mark iv till sport istället då. Synd..
ztenlund
Aktiv medlem
Blir väl till att använda min gamla 1d mark iv till sport istället då. Synd..
Nja, du kan ställa om kameran till mekanisk slutare.
Det som avsågs var nog att alla mekaniska slutare av den typ som sitter i EOS R, och faktiskt även 1D MkIV, principiellt ger samma effekt. Eftersom de är mycket snabbare än en typisk elektronisk slutare så märks det dock inte på samma sätt.
Siljefjord
Aktiv medlem
Nja, du kan ställa om kameran till mekanisk slutare.
Det som avsågs var nog att alla mekaniska slutare av den typ som sitter i EOS R, och faktiskt även 1D MkIV, principiellt ger samma effekt. Eftersom de är mycket snabbare än en typisk elektronisk slutare så märks det dock inte på samma sätt.
Ok. Tyst läge gillar jag skarpt men det märks att man får tänka till och inte använda det när det är för mycket rörelser.
Det blir en dimension till att lära sig utöver tid, bländare, iso och nu även när man kan använda elektronisk slutare och inte
apersson850
Aktiv medlem
Synd? Det är ju en utmärkt kamera.Blir väl till att använda min gamla 1d mark iv till sport istället då. Synd..
Siljefjord
Aktiv medlem
Synd? Det är ju en utmärkt kamera.
Jo den är bra men man vill ju gärna ge den nya en chans..