Annons

Roliga fotograf-poser

Produkter
(logga in för att koppla)
"Roliga fotograf-poser"...

TACK, "Felle"! Det började/böljade(???)ju bra, med "höft&rumpsvänget", men se'n...
STORT TACK, s-k-a Du ha!!!
Jag kan själv se ut(inte så...)lite' hur-som-helst när Jag är i "action", an(t)ar Jag...
Mvh: Stefan S

Japaner, Japaner, Japaner...

...som det heter!

Jag gillar Japaner, dom är härliga! :)

Inte konstigt, förresten, att (nästan) alla stora kameratillverkare ligger i Japan!

/Joakim

He... den här är bra..
http://forum.cameraunion.net/upload/3/306/306_1074621899.jpg

Annars är ju en pos man vanligen ser hur folk står rakt upp och ska ta en gruppbild, sen lutar dom sig mer och mer bakåt tills dom nästar står i limbo pose.....ofta man ser den här faktiskt.

Något annat som slår mig är att dom flesta verkar ha rätt korta stativ, och japanarna är väl rätt korta i sig också. Men nog är det roligt, var i thailand vid några tempel och fotade precis före jul, och vips kom det en japansk turisbuss, och det väller ut folk med systemkameror och tom några stativ.

Fast nästan ingen av dom var intresserade av templet i första hand, utan bara av bilder med varandra, men templet i bakgrunden. Samma sak på en station i Hua Hin, då kom det fram 2 äldre japaner som frågade om jag kunde ta en bild av dom med stationen i bakgrunden.

Damocles skrev:
Fast nästan ingen av dom var intresserade av templet i första hand, utan bara av bilder med varandra, men templet i bakgrunden. Samma sak på en station i Hua Hin, då kom det fram 2 äldre japaner som frågade om jag kunde ta en bild av dom med stationen i bakgrunden.
Det är samma sak med det mesta. Kolla bara Mona Lisa på Louvren...Den tavlan är ju dessutom ganska liten och sitter bakom en rejäl säkerhetsram med tjock, tjockt glas. Och framför den står folk...och plåtar sin släkt och vänner med blixt trots att en skylt med samtliga nu existerande och även utdöda språk vädjar om att inte använda blixt....

Passa dig Mats, jag har 36 negativ med dig på ;-)

Underbara bilder av japaneserna. Men nog måste väl vi på fotosidan kunna konkurrera också - upp med fulbilderna på era fotografvänner i tråden nu!

Nån mer än jag som...

brukar fotografera fotografer? *s*
Nån bekant? från en fotosafari i huvudstaden i somras...

Bilagor

• fotografer.jpg
    fotografer.jpg
    36.2 KB · Visningar: 1,526
Jag gillade bilderna hur mycket som helst.

Snacka om att inte bry sig om hur man står, bara det blir bra. Det är inget blygt folk när det gäller fotning och poser.

Kanske inte så rolig.. men en sann naturfotograf väjer inte för lite stickiga tallkvistar...inte ens i -13 ;)

Bilagor

• inge.jpg
    inge.jpg
    46.1 KB · Visningar: 1,382
Yrkesfotografer

gör likadant allihop... eller?

*fråga i förbifarten* är det verkligen meningsfullt att rikta blixten rakt upp när man är utomhus? krävs det inte väldigt låga moln för att ljuset ska ha nåt att studsa mot?

Bilagor

• yrkesfotografer.jpg
    yrkesfotografer.jpg
    28.1 KB · Visningar: 1,365
Re: Yrkesfotografer

KGS skrev:
gör likadant allihop... eller?

*fråga i förbifarten* är det verkligen meningsfullt att rikta blixten rakt upp när man är utomhus? krävs det inte väldigt låga moln för att ljuset ska ha nåt att studsa mot?
Blixten kanske inte var igång? Och är du säker på att de var riktade precis rakt upp? De kanske var i vinkel med monterad Omnibounce?

Re: Re: Yrkesfotografer

Calle S skrev:
Blixten kanske inte var igång? Och är du säker på att de var riktade precis rakt upp? De kanske var i vinkel med monterad Omnibounce?

Killen o tjejen på den här bilden har nog ingen blixt alls, bara kom att tänka på det. Jag såg en fotograf i action på Lucia, utomhus, med sin 550EX rätt upp, möjligt att han hade bouncer, den var inte vinklad och den var igång, men det var mörkt ute, då kanske den gör nån nytta ändå?

Tänkte fråga här så spar jag lite ström jämfört med att testa själv ;-)

Möjligen kan blixten skapa lite blänk i ögonen, även om den står rätt upp. Men man ska ju inte räkna in den i exponeringen, alltså bör man då köra på Av, Tv eller M ;)

DET kanske han gjorde... jag kikade förstås bara lite diskret, officiellt kollar man ju inte varandras apparater eller hur!? *s*

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar