Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ritplatta med flera skärmar

Produkter
(logga in för att koppla)

zosma

Aktiv medlem
Tänkte testa med ritplatta, så har beställt Wacom Intuos Art small. Går det att ställa in så att ritplattan täcker bara en skärm? Har 3 skärmar, så det skulle inte vara så bra om den lilla plattan skulle täcka alla 3.

Nu har jag hämtat plattan och testar lite. Men en sak vet jag inte hur jag får bort. Har höger klick på en av knapparna i pennan. Men i Photoshop när jag har valt en pensel, om jag håller en stund stilla pensel på ritytan och mot plattan, så gör den ofta högerklick, så att jag får egenskaper för pensel upp, och det är störande. Försöker hitta på inställningar, men har inte lyckats hittills.

Edit: hittade efter mycket letande en inställning som verkar funka. http://www.isunshare.com/windows-10...ss-and-hold-for-right-clicking-in-win-10.html

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar