Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reprolith OP-12

Produkter
(logga in för att koppla)

Vandraren

Aktiv medlem
Jag öser väl på med frågor...jag hittade ett paket Reprolith OP-12 i lådan med prylar jag köpte, hur och till vad används det? Det lär ju vara rätt gamla grejer dessutom så vad är det för hållbarhet på sånt?

/H

Reprolith OP-12 kommer från Efke.

Jag öser väl på med frågor...jag hittade ett paket Reprolith OP-12 i lådan med prylar jag köpte, hur och till vad används det? Det lär ju vara rätt gamla grejer dessutom så vad är det för hållbarhet på sånt?

/H

Hej Hasse!
Reprolith OP.12 är en orthokromatisk film från Efke.Photax i Nybro säljer den, du kan läs denna länk www.photax.se/indx/indxfilm.htm. Det är som du kan se en bladfilm.Vad gäller "användbarheten" så beroende det på som vem lådan kommer ifrån och hur filmen har förvarats tidigare. Men allt det vet du säkert redan.

Jag har en ask OP-12 som legat några år i rumstemperatur, och visade sig vara mycket slöjad när jag testade i höstas. Helt oanvändbart. Hade filmen däremot förvarats i frysen hade den säkert gått att använda.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar