Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rengöringsprodukter

Produkter
(logga in för att koppla)

Smurfbyn

Avslutat medlemskap
Vad kan man använda och inte använda för att torka av objektiv, display och spegeln? Har några specialservetter med rengöringsmedel för kameror som fungerat bra. Har även ett rengöringskit med spray för bildskärmar som jag inte vågat testa på kameran ifall... inköpt på Kjell & Co för 20kr (Grundig). Idag fick jag även singelförpackade servetter med alkohol från vårdcentralen, ungefär som våtservetter. Sist men inte minst undrar jag om även vanliga våtservetter, diskemedel eller tvål fungerar. Vill inte använda något som skadar kameran, plasten, tätningar meller speglar.

Undrar även hur man gör rent spegeln i kameran och hur ofta man ska göra det. Är det viktigt och kan man förstöra kameran om man inte gör det?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar