Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rengöring dia glas ramar? 6x6

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddenacka

Aktiv medlem
Hej
Jag har precis vågat mig på en framkallnsats med dia 6x6
Kom över begagnade diaramar med glas. De första diskade jag då de e som en kladdig dimma på glasen.
Såg nu att alla är så, ska jag göra det eller är kladdet där för någon orsak?

Hej
Jag har precis vågat mig på en framkallnsats med dia 6x6
Kom över begagnade diaramar med glas. De första diskade jag då de e som en kladdig dimma på glasen.
Såg nu att alla är så, ska jag göra det eller är kladdet där för någon orsak?

Hej Fredrik.
Du får säkert flera olika svar. Jag har använt mig av en film cleaner spray från Tetenal. Den finns bla. hos Photax. Den använder jag när jag skall göra rent neg. Men den löser på ett bra sätt upp "skit" på glas och då diaramar.

Ramarna är svindyra så använder begagnade. Nya kostar minst 10kr st har nu fått tag i 100 st för 400kr.
Ska se om jag hittar sån för spray annars diskar jag dem som de första jag använde :)

Ramarna är svindyra så använder begagnade. Nya kostar minst 10kr st har nu fått tag i 100 st för 400kr.
Ska se om jag hittar sån för spray annars diskar jag dem som de första jag använde :)

Hej.
Här har du länk till den spray jag föreslog. Du behöver inte mycket på varje dia.
www.photax.se/ , - klicka vänster sida ,Film,kemi ,mörkrum, vidare Kemi, vidare Övrigt. ,längst ned på sidan finns den.

Hej igen.
När jag svarade på ditt inlägg ,så var det hur du kunde få dom rena.
Men är du också ute efter flera så säljer Photax detta.
Sök på deras sida, diatillbehör, så finns det 6x6.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar