Annons

Rekord i reparationstid?

Produkter
(logga in för att koppla)

hanspahlen

Aktiv medlem
Lämnade in min AF135/2.0 till AE-Fotoservice i Göteborg, efter att objektivet tagit en simtur i en sjö förra hösten.
Jag lämnade in det i November -04, och det är fortfarande inte klart 27 maj -05, eftersom en reservdel fortfarande saknas trots beställning.

AE är ju auktoriserat serviceställe av Nikon, otroligt att de inte kan få fram delar till ett objektiv som fortfarande finns i katalogen.

hanspahlen skrev:
Lämnade in min AF135/2.0 till AE-Fotoservice i Göteborg, efter att objektivet tagit en simtur i en sjö förra hösten.
Jag lämnade in det i November -04, och det är fortfarande inte klart 27 maj -05, eftersom en reservdel fortfarande saknas trots beställning.

AE är ju auktoriserat serviceställe av Nikon, otroligt att de inte kan få fram delar till ett objektiv som fortfarande finns i katalogen.

Beklagar att du måste vänta en månad till.

Inte för jag har en kamera på lagning, men jag lämnade in en TV till Book´s Tv Service i Malmö 1997. Det skulle ta en vecka,. Har inte hört av honom sedan dess :(

"Skåningen" skrev:
Inte för jag har en kamera på lagning, men jag lämnade in en TV till Book´s Tv Service i Malmö 1997. Det skulle ta en vecka,. Har inte hört av honom sedan dess :(

Beklagar att du gått miste om Robinson, Big Brother, Villa Medusa, Goa, Riket, m fl

RolandM skrev:
Beklagar att du gått miste om Robinson, Big Brother, Villa Medusa, Goa, Riket, m fl

Ligger sömnlös om nätterna och gråter över att jag missat dessa typexempel på kvalitets-tv ala Strix television . . . . . . .

hanspahlen skrev:

Låter riktigt tråkigt, jag kan förstå att du *börjar* bli frustrerad... Har du fått någon förklaring för detta?

Har du kollat med dom så att dom inte slarvat bort dit objektiv och skyller på brist på delar när dom lettar efter det.

Hände mig en gång med en IPAQ på siba. Lämnade in den på reparation. Reparationen dröjde och dröjde, efter påtryckningar erkände dom att IPAQen var borta, 3-4 månader efter inlämning! Som tur var fick jag en bättre handdator i ersättning.
//Erik

Hej igen,
AE Fotoservice har gjort snabba och bra jobb åt mig tidigare, de är mycket duktiga på att fixa till gamla manuella objektiv så att de blir som nya. Firman ger intryck av sakkunskap och kvalité tycker jag.
Problemet nu, är att Nikon inte kan leverera en elektronikdel till objektivet. Det fattades två delar, den ena fanns i Stockholm, men den andra fick beställas från Japan. Men inte skall det väl ta ett halvår för japanerna?!?
Objektiv brukar ju produceras i batchar, så det kan ju hända att dom gör en serie 135:eek:r vartannat år eller så, eftersom storsäljarna är zoom-objektiv. Kanske därför som dom inte har just denna del.
Jag gillar dock 135/2.0 på digitalhusen, eftersom den i pricip motsvarar en snabb 180:a på analoga kameror. Jag använde det ofta och hellre än den tunga 80-200. Tyvärr ramlade det ur min kameraväska på 2 meters djup i en sjö utanför Norrtälje. Man får väl skylla sig själv för att man var klantig. Inte heller hade jag nån drulleförsäkring, men det har skaffat nu ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar