Splanky
Aktiv medlem
Generellt används alldeles för mycket vidvinkel.
Ovala lampor och galna proportioner. Jag föredrar att ta två bilder istället för en med rejäl vidvinkel.
Vita stylade minimalistiska Östermalmslägenheter kräver kortast tid både för plåtning och redigering. Drömläge!
Utmaningen är istället äldre villor med furuinferno och kass belysning en höst/vinterdag där det blå dagsljuset skall funka ihop med inredningen. Eller om det är lågt stående sol och du även skall ha bra fönsterexponeringar.
Sen tillsammans med säljare som irrar runt samt närgångna husdjur så skall du hålla tungan rätt i mun och ha ett leende på läpparna.
Sen vill mäklare ha olika redigering, några väldigt ljust andra varmare.
Kraftig HDR ser för j-t ut! Liksom en orange hinna över bilden.
Asienredigering är väldigt likriktad och hela gänget verkar dela på en himmel.
Visst, billigt o snabbt, men jag tycker att egen redigering är bra på många sätt.
Dels håller du ångan uppe och kan anpassas efter önskemål!
Mycket av tekniken är just att sätta raka vinklar mm vid tagningen.
Liksom ordning o reda på alla vis.
Men jag tycker ändå det ger visst utrymme för egen stil och det är kul att surfa runt för ganska snart kan du i många fall se vilka objekt som är tagna av särskild fotograf.
Ovala lampor och galna proportioner. Jag föredrar att ta två bilder istället för en med rejäl vidvinkel.
Vita stylade minimalistiska Östermalmslägenheter kräver kortast tid både för plåtning och redigering. Drömläge!
Utmaningen är istället äldre villor med furuinferno och kass belysning en höst/vinterdag där det blå dagsljuset skall funka ihop med inredningen. Eller om det är lågt stående sol och du även skall ha bra fönsterexponeringar.
Sen tillsammans med säljare som irrar runt samt närgångna husdjur så skall du hålla tungan rätt i mun och ha ett leende på läpparna.
Sen vill mäklare ha olika redigering, några väldigt ljust andra varmare.
Kraftig HDR ser för j-t ut! Liksom en orange hinna över bilden.
Asienredigering är väldigt likriktad och hela gänget verkar dela på en himmel.
Visst, billigt o snabbt, men jag tycker att egen redigering är bra på många sätt.
Dels håller du ångan uppe och kan anpassas efter önskemål!
Mycket av tekniken är just att sätta raka vinklar mm vid tagningen.
Liksom ordning o reda på alla vis.
Men jag tycker ändå det ger visst utrymme för egen stil och det är kul att surfa runt för ganska snart kan du i många fall se vilka objekt som är tagna av särskild fotograf.