krisljungberg
Aktiv medlem
Edit: Återkommer när jag får svar från försäkringsbolaget.
Senast ändrad:
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har du en allriskförsäkring eller vad det kan heta i dit bolag så täcker den sådant här. Jag hade tagit ut batteri och delat utrustningen och lagt det i plastpåsar med torkmedel, kan man köpa på tex Biltema. Kan vara bra att ha gjort det man om det nu inte skulle täckas av försäkringen.
Du kan ju först se vad du har för försäkring, täcker den olycka så behöver du inte göra något.Problemet är bara att jag var mil mil hemifrån på cykel, och ryggsäcken var blöt, så det var liksom inte så lätt att göra den typen av åtgärder så snabbt som man kanske hade behövt.
Du kan ju först se vad du har för försäkring, täcker den olycka så behöver du inte göra något.
Vems vårdslöshet skulle det annars vara?,,,, för att säkerställa att det inte var någon vårdslöshet ifrån din sida.
Vems vårdslöshet skulle det annars vara?
JoOlyckor sker, även utan inblandad vårdslöshet.
Jo
Men man kan knappast skylla på någon annan.
Ungefär som rubrikerna med vinterkrockar: -Det var halkans fel....
ha ha haDet har ingen påstått heller vad jag kan se. Försäkringsbolaget utreder förstås om det var en olyckshändelse eller något självförvållat.
Rent generellt så är kameror ganska tåliga, men om du tydligt kan se att det finns vatten/inuti kameran och objektivet så måste de skruvas isär för att torkas och eventuellt åtgärdas.
Om det är så pass mycket vatten som du skriver så är risken för följdskador stor ifall du slår på kameran. Plocka även bort batteriet och även eventuellt backupbatteri.
Om det gäller saltvatten så tror jag att det där aldrig blir bra även om man reparerar.
I de fall när jag har råkat ut för skador på min utrustning (Canon) så har jag kontaktat mitt försäkringsbolag, som har bett om kostnad för reparation. Kostnaden har jag fått från Canons serviceverkstad, vilket sedan har godkänts av försäkringsbolaget innan reparation.
Möjligen så kan man torka ur fukten från objektivet, men om du i alla fall skickar in kameran på försäkringen så antar jag att det går på samma självrisk, så skicka in den med.
Lycka till!
Får man saltvatten i så är det bara skölja av fort som tusan med sötvatten.
Får du saltvatten inuti kameran så är det kört, finns ingen som ens skulle försöka o laga den o lämna garanti på det jobbet.Får man saltvatten i så är det bara skölja av fort som tusan med sötvatten.